חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

כיב של הקרנית

כיב של הקרנית הוא מחלה זיהומית קשה הנגרמת כתוצאה מזיהום של חידק, פטריה או אמבה בקרנית. מדובר במחלה קשה היכולה לגרום לנזק משמעותי לעין ולפגיעה בראיה. מצב זה מתבטא באודם משמעותי של לובן העין, מלווה בהפרשה ודמעת, ובהופעת איזור של עכירות בקרנית (תמונה 1).

החולה מרגיש בירידה ניכרת בחדות הראיה, ולעיתים כאב חד, סינוור באור או תחושת אי נוחות בעין. לעיתים קדמה לכך פגיעה בעין (פגיעה מענף של עץ, פציעה מעצם חד), או שימוש לא תקין בעדשות מגע (שינה או שחיה עם עדשות, ניקוי עדשות במי ברז). במקרה של כיב בקרנית יש להפנות את החולה בדחיפות לחדר המיון במרכז הרפואי הסמוך, ובמקרים רבים יש צורך באשפוז במחלקת עיניים.

מעוניינים לבצע ניתוח הסרת משקפיים בלייזר אך אתם לא יודעים האם אתם מתאימים? לבדיקת התאמה חינם השאירו פרטים אצלנו באתר ואחד מניציגנו יחזור אליכם.

כיב של הקרנית - מידע נוסף

מה גורם לכיב של הקרנית ?

מה גורם לכיב של הקרנית ?

כיבים בקרנית נגרמים בגלל חדירת חיידקים, על רקע חבלה לקרנית, חדירת גוף זר, שימוש לא זהיר בעדשות מגע, יובש בעיניים, דלקות העפעפיים, ומחלות סיסטמיות עם כשל חיסוני.

כיב של הקרנית – אבחנה וטיפול

כיב של הקרנית – אבחנה וטיפול

כיב בקרנית מאובחן ע"י רופא עיניים, שלוקח דגימה מהכיב לבדיקת תרבית, ולאחר מכן מתחיל בטיפול אנטיביוטי מקומי רחב טווח הניתן כל שעה בנמשך מספר ימים, בד"כ תוך כדי אשפוז.

יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

שינה עם עדשות 02/09/2020

בטעות ישנתי עם עדשות וקמתי בבוקר עם שריפה בעיניים ולא יכולה לפתוח אותה והיא דומעת ללא סוף ואדומה מאוד
מה לעשות?

למי לא מתאים ניתוח לייזר בעיניים
שלום רב,

שינה עם עדשות עלולה לגרום לכיב חידקי בקרנית. אם התעוררת משינה עם עדשות מגע ויש כאב, צריבה,אודם או דמעת - יש לפנות בדחיפות לבדיקה בחדר מיון עיניים במרכז הרפואי הסמוך.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

כאב בעין 19/09/2019

אני מרכיבה עדשות חודשיות כל יום במשך שנתיים כבר. ואתמול זמן קצר לאחר שהורדתי את העדשה הרגשתי כאילו נכנס לי משהו לעין, מין עקצוץ כזה כל פעם שאני ממצמצת וזה ממש הרגשה בלתי נסבלת קמתי בבןקר עם אותה ההרגשה בקושי יכולה לסגור את העין . שמתי את העדשה על העין והעקצוץ נעלם. הורדתי את העדשה והוא חזר . זה הגיוני ?? אני מפחדת שקרה לי משהו לעין ואם אכן זה משהו שדורש טיפול, לאן אפשר לפנות ?

שלום רב,

אפשר לפנות לבדיקה לכל רופא עיניים בקופת חולים שלך.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

עדשות מגע לאחר אבצס/ פסודו בעין 22/07/2019

שלום רב, אני כחצי שנה לאחר אצבס בעין שנגרם מחיידק פסודו, שגרם לצלקת בקרנית עין שמאל. הייתי מאושפזת ואחכ כחודשיים של טיפול ביתי וכמובן ללא עדשות מאז.
האם ניתן ומתי להשתמש שוב בעדשות מגע ו/או ניתוח לייזר?
תודה

שלום רב,

ניתן לחזור לעדשות המגע, ולהקפיד על הגיינה בהתנהלות עם העדשות, ולהימנע משינה ומשחייה עם העדשות.

לחילופין - ניתן לבדוק את האפשרות לביצוע ניתוח להסרת משקפיים בלייזר.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

דלקת בקרנית 22/02/2018

הופיעה לי הדמומיות בעין וכאב. הלכתי לרופא וזיהה לי דלקת בקרנית.הרופאה אמרה
לשים טיפות כל שעה כולל לילה ולבוא לביקורת לאחר שלושה ימים. האם יכול להיות שזה קרה משחייה בבריכה ?רגישות לכלור?שחייתי בלי עדשות אבל האם חיידק יכול להשאר בהעין? פעם קודמת היה לי וירוס בעין לאחר ששחיתי. האם היית ממלית לעבור לעדשות יומיות כמה קריטי.. כמובן אחרי שהטיפול בחיידק הושלם

שלום רב,

ככל הנראה הזיהום החידקי בקרנית שיש לך הוא תוצאה של שימוש לא תקין עם עדשות המגע (שינה עם העדשות, שחייה עם העדשות, טיפול בעדשות ללא הקפדה על הגיינת ידיים, מחסנית מזוהמת של עדשות חודישות וכו').

המלצתי היא להמתין לאחר החלמת הקרנית, ואז לשקול הסרת משקפיים בלייזר.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

כיב בקרנית 24/10/2017

שלום, לפני ככמה זמן גיליתי אצלי נקודה לבנה שקופה על העין. התברר שזה כיב בקרנית. לקחו תרביות גירדו משהו משם ונתנו לי טיפות ויגהמוקס ו tobrex ophtalmic ointment זו משחה כדי למרוח בתוך העפעפיים בלילה בגלל זה שגירדו לי כדי לקחת תרבית. זה כבר היום השלישי שאני לוקחת תטיפות ויגמוקס ועדיין הנקודה הלבנה לא עוברת. לפני כשנה כשהיה לי את הכיב בקרנית הביאו לי טיפות וזה כן עבר. האם יש סוג נוסף של טיפות שלא קיבלתי? האם מה שקיבלתי זה מספיק כדי להעלים את הנקודה כמו שקרה בפעם שעברה?
תודה מראש

בר

שלום בר,

תהליך הריפוי של כיבים חיידקיים בקרנית ארוך, ומשך מספר ימים עד מספר שבועות. משך הריפוי תלוי בגודל הכיב ובמידת חדירתו את רקמת הקרנית כאשר הטיפול החל, וגם בסוג החיידק וברגישותו לטיפול האנטיביוטי הניתן. הטיפול המקבל הוא בד"כ של 2 סוגי אנטיביוטיקה, בעלי ריכוז גבוה, הניתנים בטיפות, בתדירות של כל שעה סביב השעון, כולל בלילה, למשך מספר ימים - עד שהתהליך נעצר ומתחיל לסגת. בד"כ הטיפול נעשה באשפוז במחלקת עיניים תוך מעקב הדוק של רופאי עיניים.

מומלץ לפנות למרכז רפואי גדול שיש בו מחלקת עיניים לצורך המשך הטיפול.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

זמן החלמה ופוטופוביה 27/09/2017

שלום רב,
לפני חודש וחצי מצאו אצלי כיב בקרנית, אושפזתי לבית חולים למשך שלושה ימים לטיפול אנטיביוטיקה על בסיס שעתי. כשבועיים אחרי שחרור התחלתי טיפול ב פ.מ.ל. .
בטיפות אני עושה שימוש כבר חודש, פעמיים ביום.
היית הפסקה בשימוש בטיפות בהמלצת הרופא, לאחר הפסקה חזרה הרגשה שעין שורפת דמעות ורגישות חזקה לאור. חזרתי לרופא, אמרו שוב לקחת פ.מ.ל
פעמיים ביום. האם רגישות לאור ואי בהירות בראיה שלי תשאר? כמה זמן יכול להמשיך החלמה או שמצבי יהיה ככה תמיד וזו עובדה שאני צריכה ללמוד להתמודד ולחיות איתה?
תודה

שלום,

קשה לדעת. הסיבות לרגישות לאור ולראייה הלא חדה תלויות במצב האפיתל של הקרנית ואם יש צלקת שמתפתחת באיזור שבו היה הכיב. גודל ועומק הצלקת בקרנית ומיקומה ביחס לאישון - כל אלו משפיעים על הרגישות לאור ועל חדות הראייה. מומלץ להמשיך בטיפול המקומי בטיפות FML למספר חודשים, תוך ירידה איטית מאוד במינון, ותחת מעקב הדוק של רופא העיניים שלך.

אם הכיב נגרם בגלל עדשות מגע - עליך להפסיק להשתמש בהן לצמיתות.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

שיפור בראייה לאחר אבצס 04/07/2016

לפני כחודשיים וחצי היה לי זיהום בקרנית בעקבות שינה עם עדשות, לאחר טיפול בבית חולים בעזרת טיפות אנטיביוטיקה בעין הזיהום עבר.
לאחר הזיהום השתפרה הראיה בעין שהזדהמה, אני רואה יותר טוב(קורא שלטים מרחוק יותר ומזהה מספרים) באותה העין, אך משום מה העניין לא מתבטא במספר שלי במשקפיים.
למה זה קורה? מה זה אומר? ואני מתכנן לעבור ניתוח להסרת משקפיים, האם עובדה זו יכולה להוות בעיה או שאני יכול לעשות ניתוח לפי המספר שלי במשקפיים ?

שלום יובל,

לאחר זיהום בקרנית מתפתחת צלקת הגורמת לשינוי פני הקרנית. לעיתים הצלקת גורמת להשטחה מסויימת בקמירות הקרנית, דבר הגורם לשינוי בדרך שבה קרני האור נשברות. שינויים אלו יכולים להימשך עוד זמן רב, והם קשורים בתהליך התפתחות הצלקת, בגודלה, ובהשפעתה על קמירות הקרנית. מומלץ להמתין עם ההחלטה על ביצוע הסרת משקפיים בלייזר לעוד מספר חודשים, ולחזור על מיפוי הקרנית ועל בדיקת המספר במשקפיים. ניתוח להסרת משקפיים יבוצע לאחר שתהיה התייצבות מלאה של המיפוי ובדיקת המשקפיים.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

כיב בקרנית אצל תינוקת 19/02/2016

שלום,
לביתי בת 1.4 התגלה כיב בקרנית כתוצאה מדלקת, הסיבה עדיין לא ידועה, תרבית שלקחו לפני 48 שעות עדיין לא גדלה. אנחנו מטופלים בארה"ב וכעת הכיב החלים לגמרי ועומדים להתחיל טיפול בסטירואידים כדי להפחית אפשרות לצלקת. שאלתי היא, בגלל גילה הצעיר, כיצד נדע אם היא סובלת מפגיעה בראייה? מהי מהות הפגיעה הצפויה? האם מדובר במשהו שמשקפיים יכולים לתקן? למה לצפות?
תודה

שלום רב,

קשה לדעת בשלב זה כיצד הכיב ישפיע על הראייה. הדבר תלוי במיקום הכיב בקרנית, בגודלו, ובצלקת שתישאר בטווח הארוך. מומלץ לפנות למעקב אצל רופא עיניים ילדים, שיעריך את חדות הראייה בכל עין. אמנם מדובר בהערכה גסה בשלב זה. החשש הוא כמובן מהתפתחות עין עצלה (אמבליופיה) בהמשך, ולכן חשוב המעקב אצל רופא עיניים ילדים שימליץ לכם על הדרכים למניעת מצב זה.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

כיב בקרנית 10/12/2015

שלום, אובחנה לי דלקת בקרנית בבית החולים לאחר אבחנה שגויה של רופא המשפחה לדלקת בלחמית.
הטיפול שניתן לי הוא טיפות ויגהמוקס כל שעה.
לאחר יום של טיפול נראה כי מכיב אחד גדול הוא הפך ל3 כיבים יותר קטנים.
השאלה שלי היא מה הסיכוי לפגיעה קבועה בראייה? מה הסיכוי להצלטקות של הכיבים?
ועוד דבר, בגלל שלא הייתי מאושפז הרופאים לא שלחו לבדיקה את העדשה שגרמה לי לדלקת וכך אי אפשר לדעת איזה חיידק בדיוק גרם לדלקת.
להתעקש על כך שהעדשה תלקח לבדיקה? אני חושש שזה יכול להיות חיידק אמבה.
תודה רבה ויום טוב
– יש לציין כי אני עדיין ממשיך בטיפול ובביקורת, הדלקת התחילה ביום שני בצהריים, טופלתי עם סינטומצין ויפות פנימקסין בגלל אבחנה שגויה של דלקת בלחמית וביום רביעי איבחנו את הדלקת בקרנית (שמלווה בבצקת ובכיבים).

גל

שלום גל,

קשה מאוד לדעת אם יתפתחו צלקות בקרנית, ואם כן - מה יהיו גודלן וכיצד ישפיעו על הראייה. כמעט כל כיב חידקי בקרנית מסתיים בצלקת, שהיא חלק טבעי מתהליך הריפוי. גודל הצלקת תלוי בגודל הכיב, כמה זמן לקח עד לתחילת הטיפול האנטיביוטי, במשך הזמן שעבר עד לריפוי, בעומק חדירת החיידק לקרנית, בתגובת הגוף לריפוי פצע (שהיא תגובה השונה מאדם לאדם), ובטיפול בסטרואידים לאחר ריפוי הכיב. התוצאה שהיא שגודל הצלקת ומיקומה משתנים ממקרה למקרה. אם הצלקת גדולה, עמוקה ומרכזית - היא בודאי תשפיע על הראייה. אם הצלקת קטנה ובהיקף הקרנית השפעתה תהיה קטנה יותר. מקובל לתת טיפול בטיפות של סטרואידים למשך מספר שבועות לאחר הריפוי של הכיב כדי למנוע התפתחות הצלקת. 

אין כל משמעות לבדיקה מיקרוביולוגית של עדשות המגע. ברב האנשים שלא מקפידים על שימוש נאות בעדשות המגע, ושלא מקפידים על הגיינה עם העדשות, צפוי למצוא מספר רב מאוד של חיידקים ופטריות בעדשות ובמחסנית של העדשות, גם אם אין כל זיהום בקרנית. אם יש זיהום בקרנית, החידק שנמצא בכיב הקרנית לא זהה בהכרח לחיידקים ולפטריות הנמצאים בעדשות ובמחסנית. מה שחשוב הוא לבודד את החיידק הנמצא בקרנית ולתת טיפול תרופתי המכוון לחיידק שבקרנית.

לגבי ההערה שלך על "אבחנה שגויה של רופא המשפחה לדלקת בלחמית" - אל תחפש את הטעויות והשגיאות אצל אחרים. השגיאות הן רק שלך - ראשית בהתנהגות לא תקינה סביב עדשות המגע שגרמה לך לזיהום בקרנית (וכאן זוהי רק אשמתך!!!), ושנית בהחלטה ללכת לרופא המשפחה במקום לרופא העיניים. רק אם תבין מה היו הטעויות שלך בהתנהגות עם עדשות המגע - תוכל למנוע את הפעם הבאה!!!

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

החלמה מתסנין בקרנית 10/01/2015

שלום, לפני כחודש היה לי תסנין זיהומי בקרנית כתוצאה מעדשות מגע. התסנין היה בגודל מילימטר ומאוד קרוב לציר הראיה. למרבה המזל הכל הסתדר, לאחר הטיפול האינטנסיבי הרגשתי מעולה והראיה הסתדרה. בימים האחרונים אני מרגישה צריבה בעין במיוחד בבוקר. מעין הרגשה של דקירה מציקה. האם זה יכול להיות חמור?

שלום רב,

ראשית - עליך לשנות את הרגלי השימוש בעדשות מגע כדי שלא יופיע שוב זיהום בקרנית, ואפילו לשקול להפסיק לחלוטין את השימוש בהם. אותן נסיבות שגרמו לזיהום בקרנית עלולות לשוב, ובפעם הבאה התוצאה עלולה להיות עגומה.

לגבי תחושת הצריבה והדקירות - יכולות להיות לכך סיבות רבות, וקשה לענות לשאלתך בלי לבדוק את העין. מומלץ להבדק בהקדם ע"י רופא עיניים מומחה לקרנית.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה