חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

מהם סימני המחלה?

סימני המחלה שונים ורבים ותלויים באיזור בעין המעורב בדלקת.
סימפטומים – דלקת של הרפס בקרנית עלולה לגרום לגירוי בעין, תחושת גוף זר, לעיתים כאב חזק, אודם, דמעת, ואי נוחות או ראיה מעורפלת. לעיתים הדלקת מתבטאת בנפיחות בעפעפיים. כ"כ תיתכן רגישות לאור חזק. רב הסימנים הנ"ל אינם ספיציפיים להרפס, ואין די בהם בכדי לאבחן את המחלה.
סימנים – אבחנת המחלה נעשית ע"י רופא עיניים, בעזרת בדיקת העין במנורת סדק.  ברב המקרים ניתן לעשות את האבחנה ע"י התבוננות בצורת הכיב בקרנית, הופעת הבצקת בקרנית, או בצלקת עם כלי הדם בשלבים המאוחרים יותר (תמונה 7).  סימן נוסף של הרפס בקרנית הוא ירידה בתחושת הקרנית. גם בבדיקת העין – מרבית הסימנים אינם ספיציפיים, והם יכולים להופיע גם במחלות נוספות. למעשה האבחנה של הרפס היא משוערת במקרים רבים, ומבוססת על צירוף של סימנים וסימפטומים, ועל הניסיון של הרופא המטפל. כ"כ ההיסטוריה של המחלה חשובה באבחון – כאשר יש אירועים חוזרים ונשנים של דלקת בקרנית, וכאשר יש מעורבות של עין אחת, ובאותו צד – הסיכוי שמדובר בהרפס גבוה יותר.
בדיקות מעבדה – קיימת אפשרות לבצע בדיקות מעבדה לאבחון מדוייק של המחלה. ניתן לקחת דגימות ע"י גירוד השכבות השטחיות של הכיב בקרנית, ולשלוח דגימות אלו למעבדת נגיפים. במעבדה זו ניתן לנסות לגדל את הנגיף על מצע מיוחד (תרבית) ולזהות אותו בעזרת מאפיינים שונים. כ"כ ניתן לבצע בדיקה מולקולארית בעזרתה ניתן ע"י הרכב החומר הגני שנמצא בוירוס (בדיקת PCR) לגלות אותו בצורה מדוייקת.

חזרה להרפס של הקרנית

יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

הרפס בעין שמאל 04/12/2014

ביקרתי אצל רופאת עיניים שקבעה שיש לי הרפס והמליצה על כדורים ומשחה שניהם מסוג: ZOVIREX. את הכדורים במינון של 800 מ"ג 5 פעמים ביום במשך 7 ימים את המשחה (משום מה החליטו להסיר אותה מעל למדפים בכל בתי המרקחת) 3 פעמים ביום. אני משתמש בכדורים (וגם במשחה שהשגתי) במשך 5 ימים אך איני חש בריפוי המיוחל והעין ממשיכה להציק.
אשמח לשמוע חוות דעת רפואית נוספת.

שלום אלכס,

הרפס של הקרנית הוא מצב שמתרפא לאט. בהחלט סביר שלאחר 5 ימים של טיפול עדיין אתה מרגיש אי נוחות בעין. עליך להמשיך בטיפול ולגשת לבקורות תכופות אצל מומחה לקרנית. לעיתים עוברים מספר שבועות עד להחלמה המלאה. בנוסף יתכנו בעתיד התקפים חוזרים של הרפס בקרנית. 

לחץ כאן למידע נוסף על הרפס של הקרנית.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

מניעת הרפס 01/10/2012

סבלתי מספר פעמים מהרפס בעין שמאל, השאלה שלי היא האם אפשר למנוע את הופעת ההרפס כאשר אני יודעת שהוא אמור להופיע? אני אסביר: בכל פעם שיש לי חום גבוה במשך כמה ימים מופיע לי הרפס, האם יש משהו שאפשר לעשות לפני שאני מקבלת את ההרפס?

שלום רב,

מומלץ במקרים של עליית חום להבדק אצל רופא העיניים שלך, ורצוי אצל מומחה למחלות קרנית.
אם יש סימנים של מעורבות הקרנית - הוא יחליט על הטיפול המתאים.
במקרים בהם יש סיפור עבר של התקפים חוזרים של הרפס בקרנית - יתכן שרופא העיניים ישקול טיפול מונע ולאורך זמן ממושך בטבליות Acyclovir או Valtrex במינון נמוך, כדי למנוע התקפים חוזרים בעתיד.
כאשר התקפים חוזרים של הרפס גרמו כבר לצלקות בקרנית ולירידה בראיה, יש צורך בטיפול קבוע ב- Acyclovir.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה