חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

10 עצות למציאת רופא מומלץ להסרת משקפיים בלייזר:

היכן נעבור את הניתוח? איך תמצאו רופא מומלץ בכל ניסיון רב להסרת משקפיים בלייזר? יש מגוון רב של מכונים רבים ומנתחים המציעים ניתוחים של הסרת משקפיים בלייזר. כל מכון מתהדר בשיטה הייחודית שלו, ובמכשור המתקדם והמתוחכם ביותר. גם טווח המחירים בין המכונים השונים רחב. כיצד אם כן נחליט היכן נעבור את הניתוח, אז הכנו עבורכם 10 עצות שיעזרו לכם למצוא את הרופא הטוב ביותר עבור העיניים שלכם! 

10 עצות שיעזרו לנו למצוא רופא מומלץ להסרת משקפיים בלייזר:

1. גודל המכון ומשך שנות קיומו – ככל שהמכון גדול יותר, קיים שנים רבות יותר, עובד בו צוות של מספר רופאים מנתחים, ונפח הניתוחים שמבוצע בו גדול יותר, כך הסיכוי שהניתוח יעבור בהצלחה רב יותר. כמו בכל תחום ברפואה, גם בתחום הזה יש לניסיון המצטבר השפעה רבה על הצלחת הניתוח.

מיכל היא לוחמת חי"ר קשוחה. לטירונות היא התגייסה עם משקפיים עם מספרים גדולים. מהר מאוד היא גילתה שאי אפשר להיות לוחמת ולתפקד עם משקפיים או עדשות המגע. היא עברה את הניתוח בשיטת ה-PRK (שיוף ללא חיתוך, השיטה שהכי מתאימה ללוחמים). היום היא רואה 6/6 בכל עין ללא משקפיים: "אתה לא יודע מה שהניתוח הזה עשה לי..." היא אומרת כשהיא מחייכת.

מיכל היא לוחמת חי"ר קשוחה. לטירונות היא התגייסה עם משקפיים עם מספרים גדולים. מהר מאוד היא גילתה שאי אפשר להיות לוחמת ולתפקד עם משקפיים או עדשות מגע. היא עברה את הניתוח בשיטת ה-PRK (שיוף ללא חיתוך, השיטה שהכי מתאימה ללוחמים). היום היא רואה 6/6 בכל עין ללא משקפיים.

2. מכון שקשור למרכז רפואי גדול – מכון כזה נהנה מגיבוי של מחלקת עיניים במרכז הרפואי, שנותנת שירותי חדר מיון 24 שעות ביממה, ונהנה מקשר עם רופאים בכירים בעלי נסיון רב מתחומים שונים ברפואת עיניים. קשר כזה נותן מענה תמידי לבעיות שעלולות לצוץ בסופי שבוע ובחגים, והחשוב מכל: מגדיל באופן משמעותי את הבטיחות בניתוח ובתהליך שלאחריו.

3. קשר אישי עם הרופא המנתח לאורך כל התהליך – האם הרופא המנתח מלווה אותך לאורך כל התהליך, החל בבדיקת ההתאמה, במתן ההרצאה או ההסבר על הניתוח, ובהמשך – בבדיקות שלאחר הניתוח? האם הרופא המנתח זמין לשאלות אחרי הניתוח? האם הוא רגוע, נינוח, מחייך ומשרה אווירה נעימה? האם הוא נותן לך את מספר הטלפון הנייד שלו לקבלת מענה מהיר לפתרון בעיות ולמענה על שאלות לאחר הניתוח? או האם הרופא המנתח נפגש אתך רק בניתוח, וכל הבדיקות שלאחר מכן מבוצעות ע"י אופטומטריסטים או רופאים אחרים? לקשר המתמשך והישיר בין הרופא המנתח ובין המנותח חשיבות רבה בהצלחת התהליך ובבטיחותו.

רותם (בתמונה מימין) ומור וקנין (שניה משמאל) עברו היום ניתוח להסרת משקפיים בלייזר בשיטת PRK. רותם ומור הן בנות-דודות. לפני 8 שנים ניתחתי גם את חנן, אחותה של מור (משמאל בתמונה). הכל נשאר במשפחה...

רותם (בתמונה מימין) והילה (שניה משמאל) עברו היום ניתוח להסרת משקפיים בלייזר בשיטת PRK. רותם והילה הן בנות-דודות. לפני שנה ניתחתי גם את מור (משמאל בתמונה), אחותה של הילה. ולפני 8 שנים ניתחתי את חנן, האח של הילה ומור. הכל נשאר במשפחה…

4. מיהו הרופא המנתח והאם הוא מומחה לקרנית? – האם יש לרופא נסיון של שנים רבות בניתוחי לייזר? האם הרופא המנתח הוא גם מומחה למחלות וניתוחי הקרנית? ניתוח להסרת משקפיים בלייזר מתבצע על הקרנית, ולכן יש חשיבות לכך שמנתח הלייזר הוא גם מומחה לקרנית. ישנם מנתחים רבים בתחום שאינם מומחים לקרנית. רק מומחים לקרנית, שעברו השתלמות מוכרת בתחום זה, יכולים להבטיח ניתוח מדוייק ומוצלח, לדעת מי מתאים לניתוח ואת מי לא לנתח, ויודעים לבצע את התהליך כולו בבטיחות הנדרשת מניתוחים מסוג זה.

5. המכשור המתקדם ביותר – האם המכון מצוייד במכשור המתקדם ובטכנולוגיה העדכנית ביותר? קשה לבדוק את הנושא הזה בצורה אובייקטיבית, אך ניתן לשאול את הרופא המנתח מהו המכשור ולאיזה חברה הוא שייך. האם המכון משתמש בטכנולוגיה המבוססת על ה- Wavefront? מכונים רבים לא משתמשים בטכנולגיית ה- Wavefront כדי להוזיל את עלויות הניתוח, וכדי להציע מחיר נמוך ומפתה.

 

6. הקפדה על הבטיחות – הבטיחות קודמת לכל. הקפדה על הבטיחות מתבטאת בסינון קפדני של המועמדים לניתוח, בהקפדה על קבלת מידע אמין על המשקפיים או עדשות המגע בהם המועמד לניתוח משתמש, בהקפדה על ביצוע הניתוח רק אם המספר במשקפיים יציב לפחות שנה, ובהקפדה על הפסקה מוחלטת של שימוש בעדשות מגע למשך שבועיים לפחות לפני הניתוח. אם המכון מציע לכם לעבור את הניתוח כבר מחר, ודוחק בכם להחליט מהר ועכשיו – יש להיזהר שבעתיים!!!

7. אופי ורמת השירות הניתן ע"י צוות המכון – האם צוות המכון (פקידי קבלה, אנשי טלמרקטינג, טכנאים, אופטמטריסטים) אדיבים, שירותיים, מסבירי פנים? האם ניתן לקבל מענה מהיר לשאלות שעולות לאחר בדיקת ההתאמה ולקראת הניתוח? ניתן לקבל מידע מחברים או קרובי משפחה שעברו את הניתוח במכון מסויים, וללמוד מניסיונם על הקשר עם המכון גם לאחר הניתוח.

זאת התמונה המרגשת ביותר שקיבלתי בכל שנותיי כרופא עיניים. שבעה בני אותה משפחה, שעברו אצלי במהלך השנים ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר. חלקן/ם בנות/בני 20 פלוס, וחלקן בנות 50 פלוס. הם גרים במקומות שונים בארץ: ירוחם, אלקנה, רכסים, ירושלים, מרכז שפירא. ויום אחד הם התכנסו והצטלמו ביחד, ושלחו לי את התמונה המדהימה הזו. אני מתרגש להיות "רופא המשפחה" שלהם, גם אם רק בתחום העיניים, ושמח לדעת שהם מאושרים לראות את העולם ללא משקפיים.

תמונה מרגשת שקיבלתי משבעה בני אותה משפחה, שעברו אצלי במהלך השנים ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר. הגילאים שלהם נעים מ- 20 פלוס ועד 50 פלוס. הם גרים במקומות שונים בארץ: ירוחם, אלקנה, רכסים, ירושלים, מרכז שפירא. יום אחד הם התכנסו והצטלמו ביחד, ושלחו לי את התמונה המדהימה הזו. אני מתרגש להיות "רופא המשפחה" שלהם, גם אם רק בתחום העיניים, ושמח לדעת שהם מאושרים לראות את העולם ללא משקפיים.

8. זמינות המידע ברשת על הרופא המנתח ועל המכון – האם יש לרופא המנתח ולמכון אתרי אינטרנט שמספקים מידע מפורט על התהליך כולו? האם ניתן לקבל מידע זמין ועדכני עליהם דרך ערוצים שונים ברשת (אתר אינטרנט, דף פייסבוק, ערוץ יוטיוב, פורומים למענה על שאלות בתחום וכו').

9. מחיר הניתוח – מחיר הניתוח משתנה בין המכונים השונים. למרות חשיבות המחיר בשיקולים שבבחירת מקום הניתוח, יש להיזהר ממכונים המציעים ניתוחים במחירים נמוכים במיוחד. המחיר הנמוך הוא תמיד תוצאה של התפשרות על הרמה הרפואית, של העדר טכנולוגיית ה- Wavefront החיונית להצלחת הניתוח, של זמינות נמוכה של הרופא המנתח למנותח לאחר הניתוח, של חיסכון בכוח אדם מנהלתי במכון שיכול לעזור במתן מענה לשאלות ובעיות לאחר הניתוח, ושל שימוש בטכנולוגיה מיושנת. שלא כמו בטיסות low cost בהם מגיעים בסוף ליעד במחיר נמוך, בניתוח להסרת משקפיים בלייזר המבוצע במכוני low cost לא תמיד מגיעים אל היעד…

10. המלצות של חברים וקרובי משפחה – אין חכם כבעל ניסיון, ולכן המלצות של חברים וקרובי משפחה שעברו את הניתוח במכון מסויים ואצל מנתח מסויים עשויות לעזור מאוד בבחירת מקום הניתוח.

אז היכן נעבור את הניתוח? – אתם תחליטו…

שלוש אחיות (באדום, שחור ולבן)... תצלום משפחתי עם 3 אחיות: משמאל (באדום ולבן) - אלינור, אותה ניתחתי לפני 7 שנים (וגם את בעלה ניתחתי...). מימין (בשחור ולבן) - מיכל, אותה ניתחתי לפני 4 שנים. במרכז, עומדת לידי (באדום ושחור) - אילנה, שנותחה עכשיו. כולן מאושרות, כי הן לא זקוקות יותר למשקפיים, וגם לא לעדשות מגע.

שלוש אחיות (באדום, שחור ולבן)…
תצלום משפחתי עם 3 אחיות: משמאל (באדום ולבן) – אלינור, אותה ניתחתי לפני 7 שנים (וגם את בעלה ניתחתי…). מימין (בשחור ולבן) – מיכל, אותה ניתחתי לפני 4 שנים. במרכז, עומדת לידי (באדום ושחור) – אילנה, שנותחה עכשיו. כולן מאושרות, כי הן לא זקוקות יותר למשקפיים, וגם לא לעדשות מגע.

לבדיקת התאמה להסרת משקפיים בלייזר התקשרו ל 5023*

יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

ניתוח להסרת משקפיים 14/05/2022

שלום,
אני בן 22 ויש לי מספר 1.5 בעיניים.
מעוניין לבצע את הניתוח לייזר באמצעות prk.
יש לי מספר שאלות לפני הניתוח:
1. האם משקפיים מסננות קרינה יכולות לעזור נגד מסכים?
2. האם יש תרגילים/ מאכלים לשיפור הראייה?
3. האם כדאי לחכות לחכות שהמספר יתייצב בעיניים? אם כן כמה זמן?
4. כל כמה זמן מומלץ לעשות הפסקה ממסכים?
5. האם המספר בעיניים יכול לחזור? במידה וכן, כמה פעמים אפשר לבצע תיקונים במספר?
תודה.

שלום ליאור,

להלן התשובות מיד לאחר כל שאלה:

אני בן 22 ויש לי מספר 1.5 בעיניים.
מעוניין לבצע את הניתוח לייזר באמצעות prk.
יש לי מספר שאלות לפני הניתוח:
1. האם משקפיים מסננות קרינה יכולות לעזור נגד מסכים? - ת: אין צורך במשקפיים מסננות קרינה לעבודה מול מסכים. הקרינה מזערית ולא מזיקה לעיניים.
2. האם יש תרגילים/ מאכלים לשיפור הראייה? - אין.
3. האם כדאי לחכות לחכות שהמספר יתייצב בעיניים? אם כן כמה זמן? - ת: יש לחכות ליציבות של לפחות שנה במספר המשקפיים.
4. כל כמה זמן מומלץ לעשות הפסקה ממסכים? - ת: לפי ההרגשה. כאשר מרגישים אי נוחות, צריבה, דקירות וכו מומלץ לעצום את העיניים למספר שניות כדי לתת לדמעות שלך לשטוף אותן. בנוסף מומלץ מידי פעם להתבונן על עצם רחוק כדי להרפות את השריר בתוך העין האחראי על ההתמקדות לקרוב.
5. האם המספר בעיניים יכול לחזור? במידה וכן, כמה פעמים אפשר לבצע תיקונים במספר? - ת: כן. הסיכוי לכך הוא כ-5%. בד"כ יש עלייה של מספר קטן ונמוך מ-1. לעיתים נדירות המספר יכול להגיע סביב 1-1.5 ואז ניתן לבצע ניתוח תיקון. ניתוח תיקון מתבצע לפחות שנה לאחר הניתוח הראשון, ולאחר יציבות של המספר שחזר למשך מספר חודשים. ניתן לבצע ניתוח תיקון אחד לכל עין.
תודה.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

הסרת משקפיים בלייזר 06/07/2021

שלום
אני בחור בן 45 בריא ויש לי משקפי ראיה 4.5 אני מאוד חושש אבל מאוד רוצה לעבור לייזר להסרת משקפי ראיה, אני רואה מקרוב רק מרחוק הבעיה, אני חושש מתופעות לוואי כמו צריבה ויובש שלא יציק לי אחרי ניתוח לייזר, וחושש מעיוורון חליחה אחרי הניתוח ? האם יש ממה לחשוש?
תודה

פרופסור אבי סלומון
בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

פחד מהניתוח 23/06/2021

מה עושים במקרה שיש פחד שיגעו בעניים אפילו מטיפות אבל אני חיייבת לעשות תניתוח הזה בחודש הקרוב
הייתי בבדיקה בעבר וברחתי באמצע כי הרופא בא לגוע בעניים
הרופא טוען שאני לא כשירה לעשות את הניתוח בגלל הפחד

שלום רב,

הרופא צודק. גם אני ממליץ לך לא לעשות את הניתוח.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

האם המשקפים חוזרים? 06/06/2021

אני רוצה לשאול האם אחרי הניתוח אפשרי שיחזור עם הזמן הצורך למשקפים או עדשות או שהניתוח הוא פתרון אחת ולתמיד.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ניתוח לייזר לבעלי מספר גבוה-12 24/05/2021

שלום דוקטור
עשיתי בדיקת התאמה בCARE LASER ואמרו לי שלא אוכל לעשות ניתוח מסוג PRK
אלא השתלת עדשה, שהעלות אצלם 30 אלף,
במקום אחר אמרו לי שאוכל לעשות רק שישאר לי מידה בעיניים בערך -1
רציתי לדעת על מה אתה ממליץ, השתלת עדשות או PRK
וכן האם כשנשאר מידה בעין אוכל לשים עדשות מגע?
תודה רבה על התגובות!
ניכר שאתה משקיע הרבה מאמץ בהסבר למטופלים שזה חשוב מאוד!!!???

נועה

נועה שלום,

כדי לדעת אם את מתאימה ל- PRK, צריך לדעת לא רק את המספרים שיש לך במשקפיים (כולל הצילינדר) בכל עין, אלא גם את עובי הקרנית בכל עין.  אם במכון אחד אמרו שאת לא מתאימה ל- PRK ובמכון אחר אמרו שישאר 1- לאחר PRK, אזי ככל הנראה הקרנית שלך דקה מדי ביחס למספר שיש לך במשקפיים. יחד עם זאת מומלץ לבצע בדיקות התאמה נוספות בעוד מספר מכונים.

אם אין מספיק עובי להורדת כל המספר, אני לא מבצע כלל את הניתוח.

בכל הנוגע להשתלת עדשות תוך עיניות, מדובר בניתוח עם סיכונים לטווח הארוך, כגון התפתחות מוקדמת של קטרקט, הופעת בצקת בקרנית בגלל פגיעה בשכבת תאי האנדותל של הקרנית, והתפתחות גלאוקומה. לדעתי, אם הקרניות שלך דקות מדי לביצוע PRK, ההמלצה שלי היא לא לבצע ניתוח כלשהוא, ולהמשיך להשתמש במשקפיים ועדשות מגע.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

המלצה איזה ניתוח 09/05/2021

עשיתי אצלך בדיקת התאמה ואני מתאימה לשתי השיטות ראיתי שכתבת בעבר שמי שעושה את prk הוא אדם חכם השאלה על איזה ניתוח אתה ממליץ לאסיק או להיות אדם חכם ולעשות את prk

שלום רב,

תמיד כדאי יותר להיות חכם (או חכמה)...

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

מספר גבוה 26/01/2021

האם במספרים גבוהים 12.5 בשני העניים עושים ניתוחי לייזר ואם כן האם המספר יורד לגמרי?

שלום רב,

ניתן לבצע את הניתוח גם במספרים גדולים, בתנאי שעובי הקרנית מאפשר זאת, ובדיקת העיניים תקינה. את עובי הקרנית אנחנו מודדים במהלך בדיקת ההתאמה.

ניתן לתאם בדיקת התאמה ב 5023*.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ניתוח להסרת משקפיים 09/08/2020

שלום ביתי בת 15 עברה ניתוח פזילה בגיל שנתיים וכעת שוב צריכה ניתוח פזילה חוזר. בנוסף יש לה צילינדר גבוהה בשתי העיניים ומספר בעין אחת . אני רוצה לקחת אותה ליעוץ של רופא מומחה שידע להסביר לנו מה כדאי לעשות קודם ליזר או פזילה ואם בכלל הליזר מתאים למצבה.אפשרי לאבחן בגיל כזה?

שלום רב,

גיל 15 לא מתאים עדיין להסרת משקפיים בלייזר.

מומלץ לפתור קודם את בעיות הפזילה.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

הסרת משקפי מולטי פוקל 29/04/2020

שלום וברכה
אני בחורה בת 21 עם מספר 6 בערך בשני העינים בלי צילנדר
אבל אני מרכיבה משקפי מולטי פוקל כמעט 4 שנים (מרכיבה משקפים מגיל9 בערך)
השאלה אם יש אפשרות שהליזר יצליח לתקן את זה ב 100 אחוז
ומה טווח ההחלמה מכזה ניתוח
חשוב ל להדגיש שלפעמים אני מרכיבה עדושת מגע רגילות לזמן קצר ומאוד קשה לי לראות
נ.ב אני עובדת 9 שעות ביום מול מחשב זה משנה??
תודה רבה

שלום רב,

לאחר הניתוח את תראי ככל הנראה כמו שאת רואה עכשיו עם עדשות המגע, כלומר: הראייה לרחוק תתוקן, אך תתקשי בראייה לקרוב. זאת מכיוון שלא תהיה לך התוספת שיש לך במשקפיים המולטיפוקליות לראייה לקרוב ולקריאה. ככל הנראה הסיבה שבגילך את זקוקה למשקפיים מולטיפוקליות (שבד"כ משתמשים בהן החל מגיל 45) היא שיש לך הפרעה בהתכנסות העיניים בקריאה (convergence insufficiency). כדי להתגבר על כך הוסיפו לך עדשות פלוס לקרוב.

האפשרויות שלך הן להמשיך במצב הנוכחי, או לבצע הסרת משקפיים בלייזר ולהרכיב משקפיים רק לקריאה. לא יהיה תיקון של 100% לכל הטווחים במצבך.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

מיכשור וטכנולוגיה 30/12/2019

שלום דר סלומון, מה שלומך? רציתי לשאול שאלה. כל חברה ומכון מתהדר בכך שיש לו את הטכנולוגיה החדשה ביותר. אשמח לדעת מהי הטכנולוגיה הטובה ביותר באמת.
ראיתי כי קיימת מכונה חדשה teneo317 model 2, ראיתי שבהדסה לא עובדים עם מודל 2.

בחברות אחרות מציגים את המערכת amaris1050.איך אני יכולה לדעת באמת מהי הטכנולוגיה הטובה ביותר?

שקד

שלום שקד,

"האדם שבטנק ינצח"...

והטכנולוגיה שלנו היא הכי טובה!!!

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה