להתבונן, לשאול, לגלות

לראות את כל הצבעים שבעולם

לראות תמיד, בכל גיל

לראות רחוק, ללא גבולות

לראות את הגוונים והאורות

לראות ברור, להיות חופשי

  • 09/08/2017 Ekc with sei

    שלום, סובל מעכירויות בקרנית(sei) לאחר דלקת(ekc). הפסקתי עם הטיפות fml, עדיין יש עכירויות אבל לא משפיעות בצורה משמעותית על הראיה.
    לא סובל מפוטופוביה, ראיית צללים וכו’. אך העפעף קצת נפוח, האם יכול להיות ‘זה קשור אל העכירויות? איך אדע שהדלקת עברה כליל? האם עצם קיום העכירויות מצביע שעדיין יש דלקת או שעצם אי ההחמרה בראייה מצביע על כך שאין דלקת?
    הדאגה היחידה שלי כעת היא שהנפיחות בעפעף לא תעבור בגלל העכירויות, האם יש בכלל מקום לסבור כך?

    יוסי

    TAM_ParrotFishEye_big
    שלום יוסי,

    התסנינים התת-אפיתליאליים (מה שאתה מכנה "עכירויות") הם בעצם צברים של תאי דלקת (כדוריות לבנות) הנמצאים בקרנית. לעיתים הם יכולים להישאר לתקופה ארוכה בקרנית. אם הם רבים ופוגעים בראייה, יש להמשיך בטיפול בטיפות הסטרואידים. על כך יחליט רופא העיניים שמטפל בך. אסור להפסיק את הסטרואידים על דעת עצמך, ויש להיבדק אצל רופא העיניים שיחליט מתי ואיך לרדת עם הסטרואידים. בד"כ יש לרדת מאוד לאט ובהדרגה עם הסטרואידים, על פני מספר שבועות, כדי לא לגרום להופעה מחודשת של התסנינים.

    נפיחות העפעף היא תוצאה משנית של הדלקת, וגם היא תעבור במשך הזמן. נפיחות העפעף אינה סימן חשוב, ואינה קשורה כלל להחלטה על המשך הטיפול בעיניים. מה שחשוב הוא מתב התסנינים בקרנית.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית
    שתפו ברשתות החברתיות:
    יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא


    קראתי והסכמתי לתנאי השימוש
    שאלות גולשים:

    לקביעת תורים

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

    לקביעת תורים

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.