חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

תמיסת ניקוי עדשות שנכנסה לעין 08/04/2015

שלום, היום בטעות הכנסתי עדשה לעין כאשר העדשה היתה שרויה בתמיסת ניקוי מסוג אאוספט מבלי שהתמיסה נוטרלה כלל. העין מיד צרבה ויש אודם רב. הייתי במיון ושם הומלץ על אנטיביוטיקה למשך חמישה ימים ומשחה פעם ביום בטענה שיש כוויה. הדבר קרה לי בעבר ואז לא הרשם הטיפול האמור. האם זהו הפרוטוקול? האם טיפות אנטיביוטיקה בעין חולות לגרום נזק?

איתן

שלום איתן,

תמיסת Aosept מכילה מי חמצן בריכוז 3%. חשיפת העין ישירות למי חמצן בריכוז זה עלולה לגרום לכוויה, המתבטאת בפציעה וקילוף של שכבת תאי הציפוי (תאי האפיתל) של הקרנית והלחמית, ובתגובה דלקתית משמעותית המתבטאת באודם, דמעת וצריבה של העין. לכן חשוב מאוד לנטרל את התמיסה לפני התקנת העדשות בעיניים.

חומרת הפגיעה בעין משתנה מפעם לפעם, ותלויה בריכוז של התמיסה ברגע שהעדשה באה במגע עם העין (מי החמצן נמהלים בדמעות תוך כדי המצמוץ, ולכן הריכוז בפועל משתנה מפעם לפעם), תוך כמה זמן הוצאת את העדשה מהעין, והאם שטפת את העין לאחר מכן ולמשך כמה זמן. קרוב לודאי שעוצמת הכוויה בפעמים הקודמות היתה פחותה ביחס לכוויה הנוכחית. האנטיביוטיקה נרשמה לך כי קרוב לודאי היתה פציעה של תאי האפיתל של הקרנית. מטרת האנטיביוטיקה היא למנוע זיהום, עד לצמיחה מחודשת של תאי האפיתל. לעיתים יש צורך גם בטיפות המכילות סטרואידים כדי לטפל בתהליך הדלקתי הכרוך בכוויה.

מומלץ לפעול על פי הנחיות הרופא, ולשוב למעקב על פי הנחיותיו, או לפנות לבדיקת מומחה לקרנית. כ"כ כדאי לנהוג בזהירות בעתיד בשימוש בעדשות מגע. שימוש לא זהיר בעדשות או בתמיסות שלהן עלול לגרום לנזק רב לעיניים לאורך זמן.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה