חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

שימוש בטיפות טרקולימוס 0.06%19/11/2017

בתי בת 8 סובלת מזה 3 שנים מדלקת אביבית של הלחמית (אובחנה אצל רופא). ניסינו בהתחלה את המשחה פרוטופיק וזה באמת עזר בהפחתת הסימפטומים אולם נאמר לנו לתת לה בוקר וערב והמשחה נמרחה והפריעה לה בראייה במהלך כל היום…עברנו לטיפות טרקולימוס 0.06% בוקר וערב וזה גורם לה לצריבה קשה מאד בעיניים וזה ממש סבל בשבילה וזה גם גורם לה לרגישות לאור ולדמע במהלך היום. האם חייבים לתת את הטיפול פעמיים ביום? האם יש דרך אחרת להקל לה בכאב? יש לציין שיש לה דלקת מאד חמורה וללא התרופות יש לה פצעונים מתחת לעפעפיים גרד דמע והפרשות בעיניים. אני כבר לא יכולה לראות אותה צורחת מכאבים מהטיפות. איך לעזור לה?

שלום רב,

את משחת הפרוטופיק בריכוז של 0.03% נותנים פעם ביום לפני השינה, ואין צורך לתת אותה פעמיים ביום. טיפות טקרולימוס 0.06% הן תכשיר לא מוצלח, שהניסיון של מרבית המשתמשים בו איננו טוב. אני בכל אופן לא ממליץ להשתמש בטיפות אלו.

מרבית הילדים עם דלקת אביבית מסתדרים היטב עם משחת הפרוטופיק בריכוז 0.03% פעם ביום לפני השינה, אותה יש לתת בעיקר בחודשים החמים של השנה. עם תחילת החורף, במקביל לירידת מידות החום, יש בד"כ הקלה בהסתמנות של הדלקת האביבית, ואז ניתן להפחית את התדירות של המשחה לפעם ביומיים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה