חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

קרנית דקה21/10/2015

פרופ' סלומון שלום,

אני מאוד מבולבל ורציתי לשמוע את חוות דעתך.
ביצעתי בדיקות התאמה בשלושה מכונים ב שתיים מהם נמצאתי מתאים אך ורק ל PRK . הקרנית שלי 465 מספר נמוך 0.5 ויש לי צילנדר.
עכשיו אסביר לך מדוע אני מבולבל. במכון השלישי שאתה מכיר נמצאתי מתאים לשיטת ה IQ. לאחר קריאה במספר פורומים הבנתי שרוב הרופאים ממש נגד שיטה זו לקרניות דקות ויותר מזה חלקם חושבים שזה גובל בפשע! ממש ככה.
מה שאני לא מבין. אין פיקוח? מדובר ברופא בכיר באחד מבתי החולים הגדולים בארץ! כל רופא יכול לקנות מכונת לייזר ולשווק אותה אפילו שהיא אינה מתאימה לפציינט?

משה

שלום משה,

על פי הנתונים שלך אתה מתאים ככל הנראה ל- PRK. אם שני מכונים המליצו על PRK - אז כנראה שזו השיטה שמתאימה לך. אם אכן המספר שלך קטן ויציב, ואם מיפוי הקרנית תקין בשתי העיניים, ובדיקת העיניים תקינה - אין סיבה שלא תתאים לניתוח בשיטת PRK. מדובר בשיטה הבטוחה והמצליחה ביותר להסרת משקפיים בלייזר, וקיימת מזה כ- 30 שנה. אני מנתח בשיטה זו מזה שנים רבות, עם תוצאות מצויינות.  

אינני יכול להתייחס לשיטה הנוספת שהזכרת בשאלתך. חשוב לציין שמדובר בתחום הנמצא בהתפתחות מתמדת, וקיימות שיטות רבות ושונות. חלקן קיימות שנים רבות ויש עימן ניסיון רב, וחלקן חדשות יותר עם נסיון מועט. קשה לקבוע באופן מוחלט מה טוב ומה לא טוב, ולא ניתן לקבוע בפסקנות על שיטה מסויימת שהיא "גובלת בפשע". התחרות בתחום גורמת לקביעות מסוג זה מגורמים שונים שהם בעלי עניין, ולא תמיד אתה יודע מי באמת עומד מאחורי חלק מהתגובות האנונימיות בחלק מהפורומים...

המלצתי: לך להתייעץ במכון נוסף ועבור בו בדיקת התאמה. אם גם שם ימצאו שאתה מתאים להסרת משקפיים בלייזר בשיטת PRK - הרי שזו הדרך הנכונה לך!

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה