חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עין יבשה23/01/2020

היי פרופסור סולומון,
אני בת 29, הרכבתי עדשות מגע במשך 16 שנה- כל יום במשך לפחות 8 שעות!!! לעולם לא סבלתי מיובש בעיניים עד ל3 שנים האחרונות- בהן ילדתי והנקתי 2 ילדים. מאז אני סובלת כמעת באופן תמידי מתחושת גוף זר ,ורגישות לאור ורוח , בעיקר בעין ימין, עם אודם ונטייה לדלקות עיניים. היה לי אפילו מקרה אחד של corneal ulcer שטופל ע"י Vigamox וכנראה השאיר צלקת קטנה בקרנית. בשנה וחצי האחרונות אני בלי עדשות בכלל – רק משקפיים. ועדיין מאוד סובלת מעין יבשה ולפעמים דלקות. משתמשת בsystane באופן קבוע 8 פעמים ביום. בכל בדיקת רופא עיניים אומרים אותו הדבר – עין ימין מאוד יבשה . יש משהו נוסף שאני יכולה לעשות לשיפור המצב? כבר מאוד מתוסכלת.

שלום שחר,

כדאי לבדוק האם יש מצבים נוספים חוץ מהיובש כמו דלקת עפעפיים או דלקת אלרגית של הלחמית. קיימת חפיפה רבה בסימנים ובסימפטומים של 3 המצבים: עין יבשה, דלקת עפעפיים ודלקת עיניים אלרגית. לכל אחד מאלו יש טיפול תרופתי מתאים.

בנוסף יש לשלול מחלות אוטו-אימוניות סיסטמיות כגון תסמונת סיוגרן ודלקת פרקים. כדאי לפנות לרופא המשפחה או הראומטולוג לביצוע בדיקות דם מיוחדות (סרולוגיה אוטו-אימונית) כדי לשלול מצבים אלו.

במקרים בהם העין יבשה מאוד ניתן לבצע Punctal occlusion - חסימת תעלות ניקוז הדמעות בעזרת אטמי סיליקון זעירים. עוד אפשרות היא טיפול בטיפות סרום אוטולוגי.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה