חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקת בעפעפיים; קושי בקריאה01/05/2015

כבר חצי שנה שיש לי דביקות בריסים. ואני לא מסוגל לקרוא אותיות קטנות. וזה מתסכל ומדכא אותי נורא. ושזה לא יעבור. אני מתאמץ נורא לקרוא אותיות קטנות בסמרטפון גם.
יש לי גושים של בוקר לאחר השינה.אבל כל היום עדיין אני חש שהירידה בראייה היא בגלל העפעפיים או דלקת בריסים.הראייה שלי מצויינת 6/6.אבל גם הרופאה לא יודעת.והיא אומרת שזו ירידה בגלל הגיל.אבל אני בטוח שזו דלקת גם אם זו כרונית.
מהתשובות שנתת כאן אני מבין שאני צריך לפנות לרופא מומחה בקרנית.
אשמח מאוד מאוד לקבל ממך תשובה.
תודה,

תמיר

שלום תמיר,

ככל הנראה אתה סובל משתי בעיות שונות, שלא קשורות זו בזו.

הראשונה היא דלקת כרונית בעפעפיים. מדובר במצב שכיח ביותר. דלקת בעפעפיים מתבטאת בקשקשת המצטברת סביב הריסים וקצות העפעפיים, אודם בקצות העפעפיים, ולעיתים הפרשה רירית דביקה בעיקר בבקרים. התחושה המלווה דלקת זו היא של צריבה בעיניים, דקירות, תחושת חול וגוף זר, ותחושה שהעיניים דבוקות בבקרים מהפרשה שהצטברה במהלך הלילה.

הטיפול בדלקת של העפעפיים (בלפאריטיס) כולל בעיקר ניקוי תכוף של קצות העפעפיים והריסים. הניקוי מתבצע ע"י צמר גפן טבול במעט מים פושרים וסחוט, עליו ניתן לשים מעט שמפו לתינוקות, ולהעביר אותו על העפעפיים מספר פעמים, כשהעיניים סגורות. ביצוע פעולה זו מספר פעמים ביום תקל בצורה משמעותית על ההפרשות. בנוסף יש להשתמש בתחליפי דמעות, רצוי ללא חומרים משמרים, והמכילים מרכיב שומני כלשהוא (כגון סיסטיין Balance).

בנוסף מומלץ להיבדק ע"י רופא עיניים המומחה למחלות קרנית. הרופא ירשום לך טיפות המכילות חומר נוגד דלקת (כמו Restasis). עוד אפשרות היא טיפול תרופתי נוגד דלקת הניתן דרך הפה, ע"י טבליות Doxylin. זוהי אמנם אנטיביוטיקה, אך יש לה גם תכונות נוגדות דלקת, במיוחד בדלקת העפעפיים, והניתנת במינון של 100 מ"ג ליום לתקופה ממושכת.

הבעיה השניה היא שאינך מסוגל לקרוא אותיות קטנות, כנראה בגלל גילך. לאחר גיל 45 תהליך האקומודציה (היכולת של העדשה בתוך העין לשנות את המוקד באופן לא רצוני במהלך צפייה בעצמים קטנים וקובים) הולך ומשתבש. זהו תהליך טבעי שמתרחש אצל כולם, הנקרא פרסביאופיה (ובעברית: זוקן ראייה). יש לגשת לאופטומטריסט/ית ולהתאים משקפי קריאה, או משקפיים רב-מוקדיות אם יש לך משקפיים לרחוק. 

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה