חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

כאב עמום גירוי דמעת ויובש לאחר prk19/09/2018

שלום, אני מאוד מיואש מהמצב כבר, ביצעתי ניתוח prk במרפאות care, לאחר הניתוח העדשה נפלה לי ונגרם כאב חד מאוד, אך למחרת שמו לי עדשה טיפולית מחדש, חודש לאחר הניתוח קיבלתי מכה חזקה מאוד לעין כאשר הייתה פקוחה במהלך משחק כדורסל, העין הייתה אדומה מאוד והיה קשה לפקוח אותה בנוסף לטשטוש ראייה כבד, אך לא פניתי לטיפול רפואי ולמחרת כבר היה שיפור ניכר בכאב אך העין נשארה אדמומית וטשטושי ראייה בבוקר בעין ימין מאז, היו גם דלקות בעיקר באותה העין ועכשיו לאחר בדיקה מסתבר שהייתה לי שריטה בקרנית שנגרמה מהמכה שהייתה לפני חצי שנה, לאחר טיפול בעדשה טיפולית השריטה החלימה אך יש עדיין כאב עמום וגירוי ודמעת ויובש חמור בבוקר בעין ימין שממשיך לאורך כל היום ומטריף אותי, הרופא שהייתי אצלו ממליץ על שיוף ptk מכיוון שבעקבות המכה כנראה שהעין לא החלימה כמו שצריך וכך גם השריטה שנשארה לאורך חצי שנה כמעט, ולכן ממליץ על שיוף מחדש, האם כדאי לבצע בשביל הכאבים או שישנה אפשרות תרופתית/טיפול אחר? בבקשה סובל מאוד נמצא כרגע בטירונות קרבית אשמח לתשובה ולהגיע לפתרון מהסיוט הזה

מתן

שלום מתן,

המצב שלך הוא לא תוצאה של הניתוח, אלא תוצאה של החבלה שקיבלת חודש לאחר הניתוח בזמן משחק הכדורסל. מצב זה מתרחש לאחר חבלות בקרנית, והיה קורה ככל הנראה גם אם לא עברת את הניתוח.

ככל הנראה אתה סובל מתסמונת הארוזיות החוזרות בקרנית (Recurrent Corneal  Erosions Syndrom), שמתבטאת בפציעה של שכבת האפיתל בקרנית בעיקר כשפותחים את העיניים בזמן היקיצה בבוקר, אן אם פותחים את העפעפיים בלילה. הטיפול במצב זה הוא בשלב ראשון משחה ששמים בעין לפני השינה (כמו Durateras או Vita-Pos). את המשחה ניתן לקנות ללא מרשם רופא בכל בתי המרקחת. אתה יכול כבר עכשיו לקנות משחה כזו, ולשים מהמשחה בעין (בין העפעף התחתון והעין) ממש לפני שאתה הולך לישון.

אם זה לא יעזור - השלב הבא הוא לשים עדשת מדע טיפולית למספר קורסים של שבועיים כל אחד (בד"כ ל 4-6 שבועות). לאחר מכן למניעה לטווח ארוך כדאי להשתמש במשחת Muro 128 (משחה המכילה NaCl 5%) או בטיפות המכילות NaCl 5%. את המשחה מייבאים מארה"ב (שם היא ניתנת להשגה כתכשיר מדף ללא מרשם רופא). בארץ היא נמכרת במספר בתי מרקחת.

מומלץ לגשת לרופא עיניים מומחה לקרנית כדי שינחה אותך בטיפול בכל השלבים האלו.

לחץ כאן לקריאה על תסמונת הארוזיות החוזרות בקרנית באתר זה.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה