חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

יובש עקב מחלה אוטואימיונית (PBC) 31/08/2015

נוסף על PBC אובחנתי עם Sjögren's syndrome. האם יש פתרון לבעיה? אני אמורה לראות מומחה בתל השומר בחודש אוקטובר, אשמח לתשובה,
דינה אילנבאר

דינה שלום רב,

תסמונת סיוגרן היא מחלה אוטו-אימונית רב מערכתית, שבה הגוף מייצר נוגדנים עצמיים כנגד בלוטות הדמעות, בלוטות הרוק והפרקים. כתוצאה סובלים מצירוף כזה או אחר של יובש בעיניים, יובש בפה ודלקת פרקים.

אין פתרון שמביא לריפוי של תסונת סיוגרן, והמחלה בד"כ קיימת כמצב כרוני מתמשך. יש לגשת לראומטולוג (מומחה למחלות פרקים ולמחלות אוטו-אימוניות) כדי שישקול את הצורך בטיפול המדכא את המערכת החיסונית. הטיפול ביובש בעיניים הקשור לתמונת סיוגרן כולל התקנה של אטמי סיליקון זעירים בפתחי הניקוז של התעלות המנקזות את הדמעות אל מחוץ לעין. המטרה היא לתת למעט הדמעות להישאר זמן רב יותר בעיניים. טיפול נוסף כולל תכשירים נוגדי דלקת מקומיים כגון Restasis (המכיל ציקלוספורין A בריכוז 0.05%). בנוסף יש להשתמש על פי הצורך בתחליפי דמעות (דמעות מלאכותיות) ללא חומרים משמרים.

הטיפול בתסמונת סיוגרן הוא רב תחומי, ומשלב רופא עיניים מומחה לקרנית, עם רופא שיניים מומחה ברפואת הפה ובמחלות של בלוטות הרוק, עם ראומטולוג. לאחרונה הוקם בהדסה מרכז רב-תחומי למחלת סיוגרן, בו ניתנים תחת קורת גג אחת השירותים הרפואיים מכל התחומים הנ"ל לאנשים הסובלים מתסמונת סיוגרן. 

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה