חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

יובש בעיניים בעת קימה משינה20/08/2016

שלום רב, אני כבת 47 , סובלת שנים מבעיית יובש בעיניים בעת קימה משינה. אני נזקקת לשים באופן קבוע משחת ויסקוטירז בעיניים דקה לפני שאני עוצמת עיניים לקראת שנת הלילה. במידה ואני שוכחת לשים , ברגע הראשון שאני פותחת עיניים אני עוברת כאבי תופת בעיניים. כאב שהוא משתק . נתלשת לי שכבת תאים מהקרנית ואני צפוייה ליומיים מעיקים ולפעמים לחבישת העין ברטייה ( ״משה דיין״) . האם יש לכך פתרון אחר? האם כל חיי אצטרך להיות תלוייה במשחה ? תודה!

לימור

שלום לימור,

הבעיה ממנה את סובלת היא תסמונת הארוזיות החוזרות בקרנית (Recurrent corneal erosions syndrome). מדובר במצב בו יש חולשה מקומית בחיבור שבין תאי האפיתל בקרנית (שכבת תאי הציפוי החיצונית) ובין הסטרומה של הקרנית (שכבת הקולגן המרכיבה את עיקר הקרנית). חולשה זו גורמת לכך שבזמן פתיחת העפעפיים בבוקר, נתלשת חתיכה קטנה של תאי האפיתל, ונגרם פצע בקרנית, המתבטא בכאב חד. הכאב חולף לאחר שהפצע נרפא, בד"כ תוך מספר שעות.

הטיפול בהתקף החריף הוא התקנת עדשת מגע טיפולית למשך מספר שבועות, והחלפתה אחת לשבועיים-שלושה, תוך כדי מתן טיפול תרופתי בטיפות של סטרואידים ואנטיביוטיקה. טיפול זה מאפשר לשכבת האפיתל לצמוח מתחת לעדשה, ללא המגע עם העפעפיים הגורם להיווצרות הפציעה בבוקר. לאחר מספר שבועות ניתן להוציא את העדשה. לעיתים מתקבלת תקופה ארוכה של שקט, ולעיתם התופעה חוזרת ויש לשוב לטיפול בעדשות המגע. בד"כ - לאחר מספר קורסים טיפוליים בעדשות המגע - התופעה נעלמת.

כדי למנוע התקפים חוזרים, מומלץ להשתמש בטיפות המכילות מלח מרוכז - NaCl 5%, אותן יש לשים לפני סגירת העפעפיים, ממש לפני שהולכים לישון. יש משחה המכילה את המלח המרוכז, הנקראת Muro 128, אך אותה ניתן להשיג רק בבתי מרקחת ארה"ב.

לחצי כאן לקריאה על תסמונת הארוזיות החוזרות באתר זה.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה