חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

טשטוש ראיה בעקבות שימוש בעדשות מגע רכות24/07/2015

לאחרונה , לאחר כחצי שעה מרגע הרכבת העדשות( רכות , חד חודשיות, מסוג הדירוגל -2) מופיע ערפול בעיין אחת מלווה טשטוש ראיה , החולף מיד עם הסרת העדשה. התופעה לא קורית מיד עם הרכבת העדשות. שימוש בעדשה מסוג אחר ( מולטיפוקאלית ) גורם לאי נוחות שלמרות שלא מלווה בטשטוש , לא מאפשרת שימוש לאורך זמן. אין אודם , גרד , הפרשה , או כאב משמעותי. האם מדובר ביובש? פגיעה בקרנית?

רונית

 שלום רונית,

את סובלת ככל הכנראה מאי-סבילות לעדשות מגע (Contact lens intolerance). מדובר במצב המתפתח בשלב כזה או אחר אצל מרבית מרכיבי עדשות המגע, והמתבטא בתחושת אי נוחות בעיניים, אודם, צריבה, גרד, דמעת וטשטוש בראייה בעקבות הרכבת העדשות. התסמונת יכולה להתפתח לאחר מספר חודשים בודדים של הרכבת העדשות, או לאחר מספר שנים, אך בד"כ מתפתחת לאחר שנים רבות של הרכבת עדשות המגע. התסמונת היא תוצאה של שילוב של יובש בעיניים המתפתח עם הגיל, ושל התפתחות תגובה אלרגית כרונית לעדשות עצמן או לתמיסות החיטוי של העדשות (כאשר מדובר בעדשות חודשיות או דו-שבועיות המונחות במהלך הלילה בתמיסות חיטוי למיניהן).

הטיפול בתסמונת אי-סבילות לעדשות מגע מחייב הפסקת השימוש בעדשות מגע לחלוטין, שימוש תכוף בתחליפי דמעות ללא חומרים משמרים, ובמקרים מסוימים - טיפות עיניים המכילות תרופות נוגדות אלרגיה (אנטי היסטמינים) ונוגדות דלקת (סטרואידים). אנא פני למומחה לקרנית שימליץ לך על הטיפול המתאים.

במקרים רבים, חוסר היכולת להמשיך ולהשתמש בעדשות מגע, מביא את מרכיבי העדשות להחלטה לבצע ניתוח להסרת משקפיים בלייזר.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה