חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

חוסר נוחות בעדשה והתייבשות העדשה12/11/2016

שלום רב,
אני בת 17 ולובשת עדשות בערך חודש. העדשות שלי הם רכות- תלת חודשיות. בערבים אני משרה אותם בתמיסה רגילה. (לא מי חמצן-בהוראת האופטומטריסט שלי). יש לי צילינדר מאוד מאוד גבוה (בערך 6) ומספר גבוה (+5 בערך) אני בדרך כלל לובשת את העדשות לבית הספר עד 5-7 ואז עוברת למשקפיים. מאז שהתחלתי ללבוש את העדשות ישנה חוסר נוחות קלה (לעומת לבישת משקפיים) בדרך כלל חוסר הנחות מתרחשת ככל שעולות השעות שאני איתן. בנוסף איני רואה טוב איתן, ישנו טישטוש, בדרך כלל אני מרגישה שהעדשה מסתובבת ואז הראיה מיטשטשת.
עם כל זאת אני אוהבת להסתובב עם העדשות ולא רק בגלל המראה גם בגלל הנוחות שהם מקנות לעומת הסרבול של המשקפיים. חשוב לציין שהעיניים שלי אינם נהיות יבשות, אדומות, אין הרבה נימים הנראים לעין או דמעות. זאת פשוט תחושה כללית- ולמשל שניסיתי עדשות ללא צילינדר במספר שלי למרות שלא ראיתי כלום, לא הרגשתי אותם הם היו כל כך נוחות שכדי להאמין שבאמת יש לי את העדשה בעין הייתי ממש צריכה להסתכל עליה במראה. אז נאמר לי שחוסר הנוחות הוא פשוט בגלל סוג העדשה (עם העיבוי בחלק התחתון)

השאלה הראשונה שלי היא האם משהו ממה שתיארתי הוא מסוכן?
לאחר שקראתי את דף זה נלחצתי מאוד. האם יש דרך מקדימה לדעת את את כל המצבים האלו?

שאלה שניה שאינה קשורה למה שנכתב קודם אך דחופה(!!!!)
גיליתי עכשיו שהשארתי את העדשות שלי במכסנית- פתוחה(!)- ובלי נוזל(!) (אני מניחה שכן השארתי נוזל אך השארתי אותם פתוחות והוא התאדה).
העדשות היו מגולגלות ויבשות- מיד שפכתי עליהם המון המון נוזל ומילאתי את כל המכסנית. אחרי 15 דקות ישרתי את העדשות לצורתם הרגילה בעדינות(!) והשארתי אותם בהמון תמיסה. (סגור כמובן)
האם הם שמישות? מה אפשר לעשות כדי לתקנם?
מחירם הוא פשוט 800 שקל לזוג ואני ממש מקווה שהם לא נהרסו.

מראש, תודה רבה על תשובתך

שלום רב,

לשאלתך הראשונה - את סובלת ככל הנראה מתגובה אלרגית לעדשות המגע או לחומרי החיטוי שלהן. מומלץ לפנות לאופטומטריסט שמבין בהתאמת עדשות מגע, ולנסות סוג אחר של עדשות - לדוגמא עדשות מגע קשות. אם יש לך צילינדר גבוה, את תהני מראייה איכותית יותר עם עדשות קשות.

לשאלתך השניה - אם העדשות התייבשו, מקומן הוא בפח האשפה.

אפשרות נוספת שמומלץ לשקול כשתגיעי לגיל 18, ולאחר שהמספר שלך יתייצב ולא ישתנה במשך לפחות שונה, היא לבצע הסרת משקפיים בלייזר.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה