חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

בחירה בין שני סוגי ניתוחים מומלצים30/12/2018

שלום פרופסור

אני בן 26, ורוצה מאוד לעשות ניתוח להסרת משקפיים. הייתי במספר מקומות, וקיבלתי הצעה לשתי השיטות – PKR ו-INTRALASIK (חיתוך או שיוף הקרנית). הקרנית שלי עבה מאוד יחסית (610 מיקרון).

אני מאוד מאוד מתלבט בין שתי השיטות. המחיר לא חשוב, ועם תקופת ההחלמה אני אסתדר. אני בעיקר רוצה לוודא שהעין תישאר תקינה עוד שנים רבות, ושהמספר לא יחזור שוב. אני אגרונום במקצועי ונמצא הרבה בשמש, ומנהל אורח חיים פעיל למדי וספורטיבי, אך לא מוגזם.

מה היית ממליץ לי, פרופסור? הבנתי שחיתוך הקרנית כרוך בהחלשת הקרנית לטווח הארוך; זה נכון? אני מאוד אשמח לתשובה מפורטת כמה שאפשר. אל תחשוש משימוש במונחים מקצועיים – אני אנסה להבינם. מבחינתי זוהי החלטה קריטית, ואני חושש שיש שיקולים רפואיים שלא טורחים להסביר לי כראוי.

תודה רבה רבה לך, ואני מקווה שתענה לי

חנן

שלום חנן,

ההחלטה על סוג הניתוח תלוייה במכלול של גורמים, והם שונים מאדם לאדם. גורמים אלו כוללים את אופי עיסוקיך, האם אתה חשוף לחבלות במהלך עיסוקיך, האם אתה עוסק בספורט אתגרי שבו יש סכנה אמיתית לחבלות בפנים, מהי היכולת שלך לקחת שבוע חופש מהעבודה, איך אתה מבין את שני סוגי הניתוחים, וכמובן - נושא המחיר.

על כל אלו אני מדבר בסוף בדיקת ההתאמה, ואני משקיע זמן רב לששיחה פרטנית עם כל אחד. אין תחליף למפגש הישיר של הרופא המנתח עם המועמד לניתוח, ואני מזמין אותך בדיקת התאמה אצלי, שם תקבל את מכלול השיקולים בעד ונגד כל שיטה, ומה הכי מתאים לך.

אני שב ומדגיש שאין כל הבדל בתוצאות ובסיכויי ההצלחה בין שתי השיטות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה