חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

באיזה שיטה עדיף לעשות03/03/2016

שלום,
אני אתמול עשיתי בדיקת התאמה ואמרו לי שאני מתאים גם לLASK וגם לPRK ועכשיו אני מיתלבט מה לעשות האם תוכל להמליץ לי באיזה שיטה כדי לעשות ומה היתרונות ומה החיסרונות של כל אחת בחדות של הראיה וגם בסיכונים שיכול לגרם בעתיד.
גם קארתי באינטרנט על השיטה החדשנית ZEISS PREMIUM שהיא משלבת את כל היתרונות של השיטות שקימות בשמירה יותר על הקרנית שכבת האפיתל וייצוב השכבות החיצוניות של הקרנית וגם שימור כמות מקסימאלית של סיבי-עצב שהאחראים על הפרשת הדמעות וגם דיוק מירבי יותר מהשיטות האחרות.מה את אתה ממליץ מבין שלושת השיטות?
תודה רבה מראש.

הדריאל

הדריאל שלום רב,

שיטת ה- PRK היא השיטה הבטוחה יותר להסרת משקפיים בלייזר. בשיטה זו מתבצע השיוף ישירות על פני הקרנית ללא חיתוך שלה. כתוצאה עובי הקרנית יותר גדול, דבר המקנה יציבות רבה יותר לקרנית לטווח הארוך, ומונע תופעות לוואי כגון אקטזיה (עיוות הקרנית) האופייניות לניתוחים בהם מבוצע חיתוך של הקרנית. בנוסף – ניתוחי  PRK לא כרוכים בסיבוכי המתלה הקיימים ב- LASIK (כגון – פיצול לא תקין, קרע במתלה, קפלי מתלה, תזוזת המתלה, צמיחת תאי אפיתל מתחת המתלה, ודלקת מתחת המתלה).

החיסרון העיקרי של PRK הוא תקופת החלמה של כשבוע, שבו הראייה מעט מטושטשת, דבר המגביל אותך בנהיגה עצמית ברכב פרטי. בנוסף קשה קצת לקרוא בימים הראשונים (אבל ניתן לעבוד מול מחשב, ע"י הגדלת המסך לגודל המאפשר קריאה נוחה). אולם בעיות אלו הן זמניות, ולאחר כשבוע - מרבית האנשים יכולים לחזור לסדר יום רגיל. כעיקרון מדובר בניתוח שיש בו מעט פחות נוחות, בעיקר בשבוע הראשון לאחר הניתוח, אך הרבה יותר בטיחות לטווח הארוך.

מבחינת השוואת התוצאות הראייתיות - מחקרים רבים המבוצעים בשנים האחרונות, בהם נערכת השוואה בין תוצאות ניתוחי LASIK וניתוחי PRK מצביעים על כך שאין הבדל בתוצאות בין שני הניתוחים.

לחץ כאן לקריאה על סיבוכים ותופעות לואי של שתי השיטות.

לחץ כאן לקריאה על השוואה בתוצאות בין שתי השיטות (הסעיף האחרון בעמוד).

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה