חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ארוזיות ועדשות מגע טיפוליות23/01/2016

שלום רב,
לפני קרוב לחודשיים נכנס לי חלקיק קטן של אבן לעין ופצע את הקרנית. כתוצאה יש שם ארוזיות, אחרי שאבחנו אותי וחשבו שזה CSR כי אני רואה מאוד מטושטש וכאבים בעין, הרופא אבחן את זה כארוזיה. אני מקבלת טיפות הרטבה רגילות וויטאפוס לפני שינה. העוזרת של הפרופסור(שהיא גם רופאה) הציעה שאנסה אנטיביוטיקה ועדשות טיפוליות לאחר הבדיקה, הוא ישר אמר תלכי לשיוף וזהו והפנה אותי לבית חולים. אני מעדיפה לנסות טיפול שמרני יותר של סליין ועדשות מגע טיפוליות ולא ישר ללכת לניתוח. האם בסדר לעשות מגע טיפוליות אצל אופטמטריסט קליני או שיש רופא באזור המרכז שכדאי לגשת אליו?
אני ממש מעדיפה להימנע מהתערבויות ניתוחיות ומוכנה לסבול יותר כל עוד אקבל טיפול ואשמור עד שיעבור.
תודה רבה ושבוע נעים.

אביגיל

שלום רב אביגיל,

הטיפול בארוזיות חוזרות של הקרנית כולל מספר שלבים. בשלב הראשון ניתן לנסות ולמנוע את ההתקפים ע"י משחה כלשהיא (כגון ויטאפוס או דורהטירס) או ע"י מי מלח מורוכזים (NaCl 5%) אותם מזליפים לפני שעוצמחם את העיניים לקראת השינה. אם זה לא עוזר השלב הבא הוא עדשות מגע טיפוליות. את העדשות מרכיבים למספר שבועות ברציפות (כשיש להחליפן אחת לשבועיים), תוך שימוש בטיפות אנטיביוטיקה וסטרואידים ותחליפי דמעות. לאחר 4-6 שבועות יש להסיר את העדשות, ולחזור לשימוש ב- NaCl 5% לפני השינה לעוד מספר חודשים. אם התקף הארוזיות חוזר יש לחזור על הטיפול בעדשות המגע.

אם יש לך קוצר ראייה (עדשות מינוס במשקפיים) ניתן לבצע ניתוח להסרת משקפיים בלייזר בשיטת PRK. שיוף הקרנית בלייזר יוצר משטח חדש שהאחיזה של תאי האפיתל עליו עשוייה להיות חזקה יותר לאחר הניתוח ובכך למנוע את הארוזיות החוזרות.

לחצי כאן לקריאה על תסמונת הארוזיות החוזרות בקרנית באתר זה.

בכל אופן ניתן בהחלט לנסות טיפול בעדשות מגע טיפוליות חמשך מספר שבועות. את הטיפול יש לבצע אצל רופא עיניים מומחה לקרנית, ובשום אופן לא אצל אופטומטריסט. אופטומטריסט לא יכול לטפל במחלות בעיניים, ואסור לו על פי החוק לעשות כן. המושג "אופטומטריסט קליני" לא מוכר לי.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה