להתבונן, לשאול, לגלות

לראות את כל הצבעים שבעולם

לראות תמיד, בכל גיל

לראות רחוק, ללא גבולות

לראות את הגוונים והאורות

לראות ברור, להיות חופשי

  • 18/03/2017 תסנינים בקרנית לאחר הרפס זוסטר

    שלום פרופ’ סלומון,
    אני בת 28, לפני כשנה חליתי בהרפס זוסטר בצד ימין של הפנים ועין ימין. אושפזתי במחלקת עיניים ובהמשך טופלתי בכדורי וולטרקס. כחודש לאחר שהבראתי והפסקתי את הטיפול, חשתי חוסר נוחות בעין והתגלו תסנינים בקרנית- הרופא נתן לי טיפול של טיפות סטרודקס ולאט לאט הורדתי מינון, כאשר הפסקתי לחלוטין חוסר הנוחות בעין חזרה והרופא ראה שוב את התסנין בקרנית. כך קרה פעמים. נשלחתי חזרה לבית החולים בו טופלתי בהתחלה ושם הוחלט להתחיל טיפול מחדש עם FML שלוש פעמים ביום וכדורי וולטרקס (2 ביום- אמרו לי שזה מניעתי כדי שההרפס לא יתפרץ בזמן שאני מטופלת בטיפות סטרואידיות), הורידו לי את המינון לאט וכאשר התחלתי לשים טיפה ביום הפסיקו לי את הטיפול בכדורי הוולטרקס. מזה כחצי שנה אני לא לוקחת את כדורי הוולטרקס. כיום אני במינון של טיפה פעם ביומיים. בביקורת האחרונה הרופא ראה שהתסנין חזר.
    מה ניתן לעשות? מה יכול לעזור? האם טיפות סטרואידיות זה הטיפול המתאים/ היחידי?

    אירה

    pixiecold-creative-make-up-15
    אירה שלום,

    הרפס זוסטר היא מחלה שעלולה להתפרץ בהתקפים פעמים רבות ולאורך שנים רבות. מכיוון שהיו לך מספר התקפים, הדרך למנוע אותם היא להמשיך את הטיפול הסיסטמי בטבליות Valtrex לתקופה ממושכת, ובכל אופן לפחות לשנה אחת האז ההקתף האחרון. במקביל יש להמשיך בטיפול המקומי בסטרואידים, במינון שיקבע ע"י הרופא המטפל.

    בנוסף יש לפנות לרופא המשפחה ולבצע בירור סיסטמי, לחיפוש סיבה כלשהיא שיכולה להסביר כשל של המערכת החיסונית.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית
    שתפו ברשתות החברתיות:
    יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא


    קראתי והסכמתי לתנאי השימוש
    שאלות גולשים:

    לקביעת תורים

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

    לקביעת תורים

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.