להתבונן, לשאול, לגלות

לראות את כל הצבעים שבעולם

לראות תמיד, בכל גיל

לראות רחוק, ללא גבולות

לראות את הגוונים והאורות

לראות ברור, להיות חופשי

  • 08/02/2016 קורטיקוסטרואידים ולחמית כחלחלה

    שלום. שמתי לב שלובן העיניים שלי קיבל גוון אפור כחלחל אחיד (לא כתמים) הדבר בולט במיוחד בתאורה חלשה או כאשר העיניים יבשות (אם אני שוטף פנים או שם טיפות HYLO-COMOD הצבע נעשה מיד יותר לבן).קראתי שהדבר יכול להיגרם מכך שהלחמית נעשית דקה כתוצאה מקורטיקוסטרואידים. ואכן באותה תקופה סיימתי טיפול ב-DEXAMYCIN (רק ל-5 ימים אבל שלושה חודשים קודם לכן השתמשתי ב-MAXITROL כשבוע). שאלתי: האם המצב יחמיר למרות שכבר איני משתמש בתרופה? והאם זה הפיך כלומר הלחמית תחזור לעובי הרגיל שלה? בהנחה שהסיבה היא אכן השימוש בקורטיקוסטרואידים האם זה מצב המסכן את העין או שזה רק עניין קוסמטי? תודה

    מתי

    kv_intercom2-thumb-468x441-20764
    מתי שלום רב,

    שימוש בסטרואידים לתקופות הקצרות בהן השתמשת אינו גורם לשינוי כלשהוא בלחמית. אין כל סכנה ללחמית בשימוש מקומי בסטרואידים לפרקי זמן קצרים. ככל הנראה הסיבה לשינוי בצבע הלחמית הוא תנאי התאורה המשתנים בהם אתה מסתכל על עצמך.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית
    שתפו ברשתות החברתיות:
    יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא


    קראתי והסכמתי לתנאי השימוש
    שאלות גולשים:

    לקביעת תורים

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

    לקביעת תורים

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.