להתבונן, לשאול, לגלות

לראות את כל הצבעים שבעולם

לראות תמיד, בכל גיל

לראות רחוק, ללא גבולות

לראות את הגוונים והאורות

לראות ברור, להיות חופשי

  • 14/05/2020 ניתוח PRK

    שלום פרופסור,רציתי לשאול כמה שאלות על ניתוח PRK והסיכונים שלו.
    1.הבנתי שניתוח לאסיק/ אינטרלאסיק גורם להחלשות הקרנית ולסיכון לפתח אקטזיה. האם גם ב-PRK קיים הסיכון הזה? בנוסף לאחותי נמצא בבדיקת מיפוי קרנית חשד לקרטקונוס ואמרו לה לבצע בדיקה חוזרת בעוד שנה. אני ביצעתי בדיקת התאמה במכון לייזר והקרנית נמצאה תקינה ע”פ הבדיקה. אם לאחותי יש חשד לקרטקונוס זה אומר שהסיכון אצלי גדול לפתח אקטזיה חלילה אם אבצע הסרת משקפיים בלייזר?
    2.קראתי שקיים סיכון ב-PRK לפתח הצטלקות של הקרנית. האם הסיכון הזה קיים גם בתיקון של מספרים קטנים? אני נורא חוששת מזה כי לקחתי רואקוטן לפני מספר שנים ומאז העור מחלים לאט יותר מפציעות, ונוטה יותר לצלקות, והעיניים רגישות יותר ולכן אני חוששת גם מריפוי איטי וקרנית רגישה שתצטלק בקלות.
    3.מאז שלקחתי רואקוטן אני מרגישה שאיכות הראיה שלי ירדה מעט גם עם משקפיים. הכוונה ניגודיות פחות טובה בתנאי תאורה חלשים. (לפני הרואקוטן הייתה לי ראיה מצויינת). אציין שבדיקה אצל רופא עיניים יצאה תקינה.
    האם התיקון בלייזר משפר גם את איכות הראיה או רק את החדות?

    אשמח לתשובותך, דורית

    IMG_0394
    שלום דורית,

    אם לאחותך, או לכל קרוב מדרגה ראשונה יש קרטוקונוס, הרי שיש לך סיכוי גדול יותר מאשר באוכלוסיה לפתח קרטוקונוס. אם הקרנית שלך תקינה במיפוי קרנית בכל המדדים של המיפוי, ואם עובי הקרנית תקין. הרי שאפשר לבצע אצלך PRK. בקרנית תקינה הסיכון לאקטזיה קלוש ביותר.

    הסיכון לפתח צלקת ב- PRK קטן מאוד כיום, גם במספרים גדולים, בעקבות השימוש במיטומיצין C בסוף הניתוח, ובזכות פרוטוקול הטיפול התרופתי שאנו נותנים לאחר הניתוח. אם אכן לוקחים את הטיפול בהקפדה על פי הנחיות הרופא - הרי שהסיכון לפתח צלקת בקרנית קלוש ביותר.

    השימוש בראקוטן גורם ליובש קשה בעיניים בגלל הפגיעה ארוכת הטווח בבלוטות השומן של העפעפיים. ראקוטן פוגע בייצור השומן מבלוטות אלו, דבר הפוגע בהרכב הדמעות שהשומן הוא חלק חשוב מהן. מקובל להמתין לפחות שנה לאחר הפסקה מלאה של הטיפול בראקוטן לפני החלטה על ניתוח להסרת משקפיים בלייזר.

    אני לא מוצא הבדל בין "איכות הראייה" ובין "חדות". אלו סתם מילים שמתארות את אותו הדבר. הטיפול בראקוטן פוגע בדמעות, והדמעות חיוניות לראייה. אם יש לך יובש בעיניים זה מסביר את הפגיעה בראייה. יובש בעיניים יכול להיגרם מסיבות רבות ושונות ולאו דווקא מהשימוש בתרופה שציינת. גם עדשות מגע עלולות לגרום ליובש בעיניים.

    את מוזמנת לבדיקת התאמה, שבה נבדוק את כל הנושאים שמטרידים אותך. 5023*.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית
    שתפו ברשתות החברתיות:
    יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא


    קראתי והסכמתי לתנאי השימוש
    שאלות גולשים:

    לקביעת תורים

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

    לקביעת תורים

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.