להתבונן, לשאול, לגלות

לראות את כל הצבעים שבעולם

לראות תמיד, בכל גיל

לראות רחוק, ללא גבולות

לראות את הגוונים והאורות

לראות ברור, להיות חופשי

  • 14/09/2017 נטילת טיפות עיניים לאחר ניתוח קטארקט

    אימי עברה ניתוח קטרקט שהסתבך, לפי דברי הרופא מכיון שהיא סוכרתית נהייתה לה בצקת ולחץ תוך עיני.
    הרופא נתן לה טיפות פרד פורטה.
    שאלתי:
    א. מהו הזמן המירבי שניתן לקחת טיפות אלו וכמה ביום.
    ב. האם יתכן שטיפות אלו גרמו לאמא להשמנה ולהתנפחות כמו שקורטיזון גורם?

    תודה רבה

    sea-shell-spiral
    שלום רב,

    משך הטיפול נקבע ע"י הרופא, ואם אין לטיפול תופעות לואי ניתן לתת אותו לזמן בלתי מוגבל. תופעת הלואי העיקרית של סטרואידים הניתנים בטיפות היא עליית הלחץ התוך עיני. לכן יש למדוד את הלחץ לעיתים תכופות. אם הלחץ גבוה, אך יש הכרח להמשיך את הטיפול בסטרואידים, ניתן להוסיף טיפות המורידות את הלחץ.

    הטיפול בסטרואידים בטיפות אינו גורם לתופעות הלואי הסיסטמיות של סטרואידים הניתנים דרך הפה.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית
    שתפו ברשתות החברתיות:
    יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא


    קראתי והסכמתי לתנאי השימוש
    שאלות גולשים:

    לקביעת תורים

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

    לקביעת תורים

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.