חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

הרפס בעין03/02/2016

שלום אבי. אמא שלי סובלת שנים מה שהרופאים קוראים הרפס בעין. לפני כחמש שנים עברה ניתוח בעין כי חשבו שזה מנ שיפתור את הבעיה,הייתה לה נקודה שחורה בעין. הניתוח לא הועיל,והיא סובלת מכאבים כאשר ההרפס מתפרץ. במשך שנה הייתה מטופלת בכדורי אציקוולר 400 ,וזה עזר אך החלו לה כאבי גב שלא איפשרו לה לישון ולכן הפסיקה לקחת אותם הרגע שהבינה שיש קשר בין הכאבים בגב לכדור. וכעת ההרפס התפרץ שוב ולרופאים אין תשובות ברורות בנוגע לפתרון. לפני חצי שנה אושפזה בביהח משום שהעין התנפחה וגרמה לה לכאבים עזים. אשמח לשמוע את חוות דעתך המקצועית בנושא ובתקווה לעזור לנו להגיע לפתרון. תודה,שחר.

שחר שלום רב,

אציקלוויר (Acyclovir) אינו אנטיביוטיקה. זוהי תרופה אנטי-ויראלית יעילה מאוד ובטוחה מאוד, המשמשת מזה שנים רבות לטיפול בנגיף ההרפס סימפלקס. לתרופה אין הרבה תופעות לואי, וניתן להשתמש בה בביטחה במשך שנים רבות. כאבי גב אינם תופעת לואי נפוצה של התרופה הזו.  לפעמים תופעת לוואי מסויימת נעלמת לאחר שחוזרים לשימוש בתרופה או כאשר משנים את המינון. לכן מומלץ לנסות ולחזור לשימוש באציקלוויר, ולמצוא את המינון המקסימלי שאינו גורם לכאבי גב.

אפשרות אחרת היא להשתמש ב- Valtrex שהוא אציקלויר המחובר לחומצת האמינו Valine. התרופה הזו מאפשרת שחרור איטי וממושך של התרופה לדם, ומאפשרת משך פעולה ארוך יותר. ניתן לקחת Valtrex פעם אחת ביום (במקום 3-5 פעמים ביום עם אציקלוויר) למשך תקופה ארוכה, ובכך למנוע התקפים חוזרים של הרפס בקרנית.

בנוסף לטיפול הסיסטמי יש לעיתים צורך בטיפול מקומי לעין כשיש התקף של הרפס בקרנית. אם יש כיבים באפיתל הקרנית (דנדריטים) יש לתת משחת אציקלוויר. אם יש בצקת בקרנית או דלקת תוך עינית (אובאיטיס) יש לתת סטרואידים בטיפות לעין. מומלץ לפנות למומחה לקרנית שימליץ לכם על הטיפול המתאים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה