חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

תרגילים להרפייה וחיזוק שריר העין לאחר הניתוח18/09/2017

אני חייבת לפתוח בתודה! אני רואה שאתה מקפיד לענות לכל השואלים וזה לא מובן מאליו בכלל.. אז יישר כח על כך!
ושאלתי היא כזו, האם לאחר ביצוע הניתוח בתקופת הראשונית (לאחר הסרת העדשה), תרגילים לחיזוק שריר העיניים (בדרך כלל למטרות הרפייה כשהן כואבות) מותרים לביצוע ללא חשש? הם "מאמץ" ממוקד פתאומי עלול להיות לעומס לעיניים? לעכב או לפגום בתהליך טבעי שהעין אמורה לעבור לאחר הניתוח?
בנוסף, אם בתקופה שלפני ייצוב הראיה אינני רואה טוב עדיין ויש בידיי משקפיים, האם שימוש זמני בהן יהווה לי פיתרון במהלך תקופה זו,ללא חשש מפגיעה בתהליך ההחלמה מהניתוח ושיפור הראייה ההדרגתי?
אני מתקשה למצוא כל הוראות/המלצות כלשהן לתקופה שלאחר השבוע הראשון אחרי הניתוח..
שוב המון תודה על הסבלנות והמשך יום מבורך!

אור

שלום אור,

תודה.

"תרגילים לחיזוק שרירי העיניים" זה סתם קישקוש... הם אינם מועילים, ואינם תורמים לכל תהליך ריפוי שהוא. השימוש במשקפיים  שהיו לך לפני הניתוח לא מועיל ומיותר. משקפיים אלו אינן רלבנטיות יותר, ולא יעזרו במאומה.

מה שצריך לעשות הוא לבצע את הוראות הרופא המנתח לאחר הניתוח. לכל רופא מנתח יש את תוכנית הטיפול שלו, הכוללת הנחיות לגבי ההתנהלות הנכונה לאחר הניתוח, ואת הטיפול התרופתי עם טיפות. הטיפול התרופתי הניתן לאחר הניתוח כולל בד"כ שילוב של אנטיביוטיקה, סטרואידים ותחליפי דמעות, בהן יש להשתמש מספר פעמים ביום על פי הנחיות הרופא. כ"כ צריך סבלנות. תהליך השיקום הראייתי לוקח זמן, על פי שיטת הניתוח שעוברים, ויש להתאזר בסבלנות בשבועות הראשונים לאחר הניתוח. סבלנות היא תכונה נדירה...

אם הרופא המנתח לא צייד אותך בהוראות מדוייקות של הטיפול אותו צריך לעשות לאחר הניתוח, אז כנראה שטעית בבחירת המקום לבצע בו את הניתוח...

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה