חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

תיקון לייזר14/01/2021

כמו השאלה הקודמת.
בגל 19 עברתי ניתוח להסרת משקפיים ולאחר כשנתיים עשיתי תיקון באחת מהעיניים. היום אני בן 32 וב"ה בעין שעברה תיקון אני רואה 6/6 בעין שלא עברה תיקון חלה ירידה ובבדיקת ראיה שעשיתי, יש לי צילנדר של 1.25.
(חייב לציין שבגלל שעשיתי ניתוח יש לי נטייה לבדוק לעיתים קרובות בבדיקת ראיה עצמית את החדות בכל עין לחוד)ואם לא הייתי בודק אז סביר להניח שלא הייתי שם לב לירירה בעין השניה. השאלה שלי היא אם הצילנדר יכול להעלם לבד או בעזרת תרגול מסויים, או אם יש חשיבות להרכבת משקפיים כדי לא להחמיר את המצב.
בבדיקת ראיה שעשיתי המליצו רק על הרקבת משקפיים בשעות הערב בנהיגה ומול טלויזיה.

שלום רב,

אם הראייה הדו עינית טובה מומלץ שלא לבצע ניתוח תיקון בעין השנייה. העובדה שאתה שם לב לשינוי רק כשאתה עוצם את העין שרואה 6/6 מצביעה על כך שהראייה בעין עם הצילינדר לא מפריעה לראייה הכוללת עם שתי העיניים. לכן אתה לא זקוק למשקפיים כלשהם, לא לנהיגה ולא לצפייה בטלויזיה.

היתרון בהשארת המצב כפי שהוא הוא ביכות לראות לקרוב. כאשר יש מספר מינוס קטן בעין (גם אם זה צילינדר) הדבר עוזר ליכולת העבודה מול מסך המחשב וליכולת הקריאה. בזמן קריאה אנחנו מפעילים אקומודציה (פעולה שבה שריר בתוך העין הנקרא שריר העטרה מתכווץ, וגורם לעדשה בתוך העין להעלות את כוח השבירה שלה כך שדמות קרובה תתמקד על הרשתית). אם יש לנו מספר מינוס קטן, אנחנו צריכים להפעיל פחות אקומודציה. בעתיד, אחרי גיל 40, כשיכולת האקומודציה יורדת בהדרגה, ואז יש צורך להיעזר במשקפי קריאה, אזי מספר המינוס הקטן שיש לך באחת העיניים ימנע ממך בהתחלה את הצורך להרכיב משקפי קריאה,  ובהמשך ירחיק את הגיל שבו תתחיל להזדקק למשקפי קריאה. לכן מומלץ להשאיר את המצב כפי שהוא כל עוד הראייה לרחוק עם שתי העיניים טובה.

הצילינדר לא יעלם לבד, ו"תרגילים" לא יעזרו. אין צורך כלל להרכיב משקפיים במצבך. אבל אם תיכנס לחנות אופטיקה כלשהיא, כמובן שינסו למכור לך משקפיים בכל מחיר, גם אם אינך זקוק להם.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה