חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

תחליף לטיפות עיניים אופטריל13/04/2016

שלום פרופ',
במשך שנים צרכתי טיפות אופטריל, נגד אודם וצריבה בעיניים.
לצערי בשנה שעברה הפסיקו לייצר את התרחיף. חמור מכך, כל המרשמים שקיבלתי במקום האוןפטריל לא היו אפקטיביים כלל ורחוקים מהאפקטיביות של האופטריל.
אני ממש נואשת. האם ידוע לך על תרחיף שעשוי לסייע בדומה לאופטריל.

תודה רבה

סיגל

שלום סיגל,

אופטריל הוא תכשיר המכיל שילוב של חומר המכווץ כלי דם (Naphazoline) ותרופה אנטי-היסטמינית (Diphenhydramine). התכשיר גורם לכיווץ כלי דם ולכן גורם להלבנה מהירה של הלחמית. החלק האנטי-היסטמיני עוזר כטיפול בגלקת אלרגית של הלחמית.

תכשירים אחרים המכילים חומרים דומים הם Naphcon (המכיל נפאזולין), Azolin , V-Zoline, Visine (המכילים טטרה-הידרוזולין, הדומה לנפאזולין). כולם הם תכשירי מדף (OTC) שאינם מצריכים מרשם רופא.

המשותף לכל התכשירים הללו הוא שהם אינם יעילים ואינם מומלצים כלל לשימוש. הם לא מטפלים בסיבות האמיתיות לאודם בעיניים, אלא רק גורמים לכיווץ זמני של כלי דם בלחמית (לובן העין). השימוש הכרוני בהם גורם באופן פרדוקסלי להחמרת הבעיה, והופך את האודם בעיניים לאודם כרוני. זאת מכיוון שנוצרת לעיתים אלרגיה לתכשירים עצמם. במקום להשתמש בתכשירים הללו - אנא פני לרופא עיניים מומחה לקרנית, שיאבחן את הסיבה לאודם בעיניים וימליץ לך על טיפול הולם. קיימת שורה ארוכה של תכשירים אנטי-אלרגיים המכילים תרופות אנטי-היסטמיניות יעילות בהרבה.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה