חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

תופעות לוואי בהרכבת משפקיים מולטיפוקל חדשים01/10/2020

שלום רב, אני בת 54. קניתי משקפי מולטיפוקל לפני כחודש. אני לא מצליחה להרכיב את המשקפים במשך הרבה שעות היות ויש לי מידי פעם כאבים חזקים בעין שמאל או ימין. לכן אני מרכיבה את משקפי הראיה שלי ומשקפי המולטיפוקל לסרוגין. לפני יומיים ביום כיפור התפללתי מסידור שעות רבות ללא משקפים.(היות ואני רואה לקרוב) והרגשתי "טיקים"(מצמוץ לא רצוני של העין). בתדירות רבה בעין ימין. כדי להפסיק את ה"טיקים" הרכבתי שעות רבות את משקפי המולטיפוקל. ה"טיקים" פחתו. ובמקומם לאחר שעה. התחילו לי כאבי עיניים חזקים. הכאבים פסקו לאחר שחזרתי להרכיב את המשקפים הרגילות שלי. שאלה: האם הכאבים יהם טבעיים לתהליך ההסתגלות למשקפים? או שכדאי להפסיק לנסות להרכיב משקפים מולטיפוקל. אילו תרגילים אפשר לעשות כדי להרגיע את העיניים?
תודה רבה

שלום רב,

ככל הנראה התיקון בעדשות במשקפי המולטיפוקל אינו נכון, ומומלץ לגשת לאופטומטריסט שלך לבדיקה מחודשת, או לגשת לאופטומטריסט אחר.

בכל הנוגע לשימוש במשקפי מולטיפוקל מול משקפיים לרחוק / משקפי קריאה - זה תלוי בצרכי העבודה והחיים שלך. משקפי מולטיפוקל מתאימות למי שזקוק לשילוב תכוף של קרוב ורחוק (לדוגמא: פקיד בבנק, רואה חשבון, עורך דין וכו' - שצריכים לקרוא מסמך, לעבוד עם מחשב, ולדבר עם לקוח מעבר לשולחן העבודה או שולחן הישיבות בו זמנית). משקפי קריאה לחוד ורחוק לחוד מתאימות למי שצריך לקרוא טקסטים ארוכים לאורך זמן (כמו בדוגמא שציינת בשאלתך של תפילה ממושכת המחייבת קיראה של טקסטים ארוכים למשך זמן רב).

אם את יכולה לקרוא ללא משקפיים, ככל הנראה בגלל שיש לך קוצר ראייה נמוך (כמו 2- או 3-) שמנוטרל ע"י המספר לקרוב (2+), אז תנסי להמשיך בקריאה ללא משקפיים.

אפשרות נוספת היא לבצע הסרת משקפיים בלייזר עם תיקון מלא לרחוק בשתי העיניים, ואז תזדקקי רק למשקפי קריאה, או לבצע הסרת משקפיים בלייזר בשיטת mono-vision עם תיקון מלא בעין אחת ותיקון חלקי בעין השנייה שמשאיר לך 2-, ואז יתכן שלא תזדקקי כלל למשקפיים.

"תרגילים" כדי "להרגיע את העיניים" לא יעזרו לך כלל.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה