חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

שריפה וגרד בלתי פוסק כבר שנים13/05/2015

שלום פרופ',
אני בת 27. הרכבתי עדשות מגע במשך כ 6 שנים. כבר כ7 שנים איני מרכיבה עדשות בגלל אי סבילות. העיניים שלי שורפות (כל הזמן מן תחושת עייפות) ומגרדות. לא מסוגלת להתאפר בעיניים בכלל! גם לא עם איפור היפואלרגני.
כבר היתי אצל עשרות רופאים נתנו לי המון סוגי טיפות(גם סטרואידים, נגד יובש, נגד אלרגיה), משחות,כדורים אך כלום לא עזר! אני פשוט כבר מיואשת ומתוסכלת . יש לך רעיון מה זה יכול להיות?
אשמח לעזרתך,תודה

נדין

נדין שלום רב,

התלונות של גרד מתמיד, חוסר יכולת להרכיב עדשות מגע, וחוסר יכולת להשתמש באיפור - מצביעים על דלקת אלרגית כרונית של העפעפיים והלחמית. תופעות של אלרגיה בעיניים במידות חומרה שונות, משפיעות על כ- 20% מהאוכלוסיה. בד"כ קשה מאוד למצוא פתרון מושלם לבעיות אלו. זוהי בד"כ תוצאה של חשיפה לחומרים הגורמים לאלרגיה (אלרגנים) הנמצאים בסביבה הקרובה: גורמים במזון, חומרי איפור, תמרוקים וניקוי, מרככי כביסה, גורמים המשתחררים מפריחה של פרחים וצמחים אן מפרוות של בעלי חיים, וכן זיהום תעשייתי או עירוני, ועוד. מומלץ להתייעץ עם מומחה למחלות אלרגיה ולבצע תבחיני עור כדי לנסות ולאתר את האלרגן המשפיע עליך. אולם לא תמיד ניתן למצוא את הסיבה, וגם אם הסיבה נמצאת - לא ניתן להסירה מהסביבה המיידית.

הטיפול התרופתי במחלות עיניים אלרגיות כולל תכשירים מקומיים (הניתנים בטיפות) המכילים אנטי-היסטמינים ומייצבי תאי פיטום, וסטרואידים. בשנים האחרונות הצטבר אצלנו ניסיון רב בשימוש במשחת Protopic. זוהי משחה לעור המשמשת לטיפול ב- Atopic Dermatitis. מצאנו שמתן המשחה אחת ליום לפני השינה לתוך העין ועל העפעפיים עשוי לעזור מאוד ולהקל משמעותית בתחושת הגרד, הצריבה והאודם בעיניים. משחה זו מכילה Tacrolimus -  חומר נוגד דלקת יעיל ביותר. אמנם המשחה מיועדת לטיפול בעור, אך ניתן לתת אותה לעיניים ללא חשש. בעולם משווקים במדינות שונות טיפות לעיניים המכילות טקרולימוס, אך תכשירים אלו עדיין אינם מיובאים לארץ.

מומלץ להיבדק ע"י רופא עיניי מומחה לקרנית שיתאים את הטיפול המיטבי לבעייתך.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה