חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

שעורה שלא עוברת18/07/2017

היי,
כבר במשך חצי שנה יש לי שעורה שלא עוברת בעין ימין. הרופא עשה לי חודש שעבר ניתוח להסרת השעורה בעפעף העליון אך עדיין בעפעפף תחתון נשארה לי שעורה. ביום שלישי היה לי בשעורה מוגלה שביום רביעי הצלחתי להוציא את המוגלה. ביום חמישי גרדתי את העין ואז בשישי האחרון קמתי עם עין אדומה, חצי סגורה, עם הפרשות, כל העין נפוחה ואני מרגישה כאילו יש לי משהו שמציק לי בעין. הרופא נתן לי משחה וטיפות, אני עושה קומפרסים ומנקה את העין פעמיים ביום, אבל עדיין אין שיפור בכלל חוץ מזה שעכשיו רק חצי מהעין אדומה ולא כולה. (הרופא טוען שיש לי אלרגיה לכלבה שלי למרות שיש לי אותה כבר שלוש שנים ובשבוע האחרון התרחקתי ממנה). הוא טוען שזה שעורה ולא דלקת. מה ניתן לעשות? למה זה לא עובר?

שלום רב,

"שעורה" במקרה שלך הוא Chalazion - תהליך דלקתי כרוני סביב לשומן שיצא מבלוטות השומן בעפעף אל הרקמה שסביב הבלוטות, וגם להצטברות תאי דלקת סביבו. ברב המקרים התהליך חולף לבד. לעיתים יש להסירו בניתוח. לא מומלץ להוציא את זה לבד, כפי שאת ניסית, מכיון שזה עלול לגרום לזיהום משני, ולהחמרת המצב.

כדי למנוע זאת בעתיד יש לטפל בדלקת עפעפיים כרונית, הגורמת למצב זה. הטיפול כולל הגיינת עפעפיים, תחליפי דמעות, ולעיתים טיפול תרופתי נוגד דלקת הניתן מקומית או דרך הפה.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה