חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

שיקום עובי קרנית13/03/2016

רציתי לשאול האם אחרי הניתוח הקרנית מתחילה תהליך של רגנרציה שלאחרי כמה שני העובי גדל וחוזר למה שהיה או שהעובי נשאר קבוע לאחר הניתוח לכל החיים?

אני נמצאתי מתאים לאינטרלאסיק ופי.אר.קי
חושב לעשות אינטרלסיק אך חושש שזה יחליש לי את העין ובזמן מאמץ או צלילה העין תהיה יותר פגיעה לקרע.האם אני מדבר שטויות?
יש לי עובי 600 מינוס 1 ב2 העיינים וחצי צילינדר באחת העיינים

אלכס

שלום אלכס,

הקרנית לא יכולה לבנות את עצמה מחדש. לאחר ניתוח לייזר - עובי הקרנית והצורה החדשה של פני הקרנית נשארים יציבים וקבועים. לכן גם התוצאה אחרי הניתוח נשארת יציבה וקבועה לכל החיים.

בכל הנוגע להחלטה איזה ניתוח לעשות - אם אתה פעיל מבחינה ספורטיבית ועוסק בספורט אתגרי, או בפעילות כלשהיא שכרוכה בסיכון כלשהוא לחבלה בפנים בעתיד - הרי שהבחירה הנכונה עבורך היא PRK ולא אינטראלאסיק או לאסיק. זאת מכיוון שמישור החיתוך בקרנית בניתוחי האינטראלאסיק / לאסיק (ואין ביניהם כל הבדל מבחינה זאת) נשאר חלש לתמיד. מישור החיתוך לא מתאחה באמת לעולם, והחיבור בין המתלה לקרנית הוא חיבור חלש יחסית למה שהיה לפני החיתוך. לכן - אם תקבל חבלה חזקה כלשהיא לפנים בעתיד, יש סיכון לפתיחת המתלה לאורך אותו מישור החיתוך.

אחת התאונות הנפוצות באנשים העוסקים בצלילה מתרחשת בזמן הסרה פתאומית של משקפת הפנים. משיכה פתאומית של משקפת הצלילה ההדוקה מהפנים גורמת להפעלת לחץ שלילי על העין, וכל חתך ניתוחי שהיה בעין עלול להיפתח כתוצאה מכך (וכבר נתקלנו במקרים כאלו). חבלות אחרות, נפוצות יותר, מתרחשות לאנשים ביום-יום כגון חבלה מכדור במהלך משחק, פגיעה מענף של שיח או צמח כלשהוא במהלך התכופפות להשקייה או טיפול בצמחים בגינה, חבלה משקית האוויר שנפתחת ופוגעת בחוזק רב בפנים בתאונת דרכים, או סתם אגרוף בפנים במהלך מריבה ליד הכניסה למועדון לילה... חבלות כאלו ואחרות שהתרחשו שנים אחרי ניתוחי לאזיק או אינטראלאזיק גרמו לפתיחת המתלה, ולצורך לעבור ניתוח נוסף להחזרת המתלה למקומו.

ככלל - PRK הוא ניתוח שבטיחותו רבה יותר, הן בטווח המיידי והן בטווח הארוך. לדעתי - מומלץ להשקיע שבוע בהחלמה אחרי ניתוח PRK ולזכות בתוצאה בטוחה ויציבה לכל החיים, מאשר להסתכן בניתוח שאולי מביא לראייה טובה מיידית אך כרוך בסיכונים לא ידועים בעתיד.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה