חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

שיטות לשינוי צבע הקשתית.05/10/2015

קראתי מאמרים של שני ניתוחים האחד כפי שציינת לעיל שבעצם יועד לצורך שיחזור קשתית אך משום מה נכנס לשוק לתעשיית היופי כדי לשנות צבע עיניים. לגביו רציתי לשאול האם אותו שתל סיליקון המוחדר לא גורם לכך שהקשתית הטיבעית תהרס? אם היא כן נהרסת מה אדם שעובר כזה ניתוח לעשות?

בנוסף יש עוד איזשהו מכשיר לייזר שפיתחו במשך עשר + שנים שככל הניראה לא נכנס לשוק כלל בשלב זה. מדובר מכשיר לייזר שתפקידו לירות קרן לייזר לעין ולהרוס את תאי המלנוציטים כך שהצבע הכהה בקשתית עלם ובמקומו יופיע כמו שנולדנו אין כחולה ללא פיגמנט. לטענת אותו ד"ר הריסת תאי הצבע יהפכו בעין יהפכו אותה לכחולה. אם תרצה אשלח לך מאמר על זה. בכל אופן אשמח לדעת מה דעתך?

פרי

פרי שלום רב,

אני מניח שהעיניים שלך בריאות, ואתה רואה היטב. כל מה שמפריע לך הוא צבע העיניים, כלומר: צבע הקשתית. אם זה נכון, מומלץ לך להתרחק מרופאי עיניים ומניתוחים מיותרים לשינוי צבע הקשתית. כל ניתוח מיותר כזה יגרום לך לנזק רב מאוד. הסיכונים של ניתוח תוך עיני או טיפול לייזר שבו גורמים לשינוי כלשהוא בקשתית עלולים לגרום לדלקת תוך עינית קשה (uveitis), גלאוקומה (עליית הלחץ התוך עיני), ואפילו סיכון לפגיעה בשכבת האנדותל (שכבת התאים הפנימית) של הקרנית וכתוצאה לבצקת קבועה של הקרנית. כל הסיבוכים הללו עלולים לגרום לאובדן קבוע של הראייה.

הניתוח הראשון מיועד למי שנפגע בקשתית (בעקבות ניתוח קודם, או בעקבות חבלה לעין). השתלת הקשתית המלאכותית מבוצעת ביחד עם השתלת עדשה מלאכותית, כאשר יש גם קטקרקט, או כאשר העדשה הטבעית לא נמצאת בגלל חבלה בעין. מדובר בעין חולה מלכתחילה, והניתוח אמור להחזיר לעין את הקשתית שאבדה. יש לניתוח סיבוכים ותופעות לואי, אך כאשר מדובר בטיפול שאמור להחזיר לעין תפקוד שאבד לה, מדובר בסיכון מחושב והכרחי. סיכון זה הוא בלתי נסבל, ולמעשה לא בא בחשבון בשום אופן, כאשר העין בריאה ותקינה והראייה מצויינת.

הטיפול השני הוא בבחינת רשלנות פושעת, ולכן לא אושר מעולם לטיפול במקום כלשהוא בעולם, ואני מקווה שלעולם לא יאושר. השימוש שלך במילים "שוק תעשיית היופי" בקשר לעיניים ולצבע הקשתית איננו הולם כלל את רפואת העיניים, ומצביע על חוסר הבנה בסיסי בנושא. רפואת העיניים איננה קשורה בשום אופן ב"שוק תעשיית יופי", ובודאי שלעולם לא תעסוק בפעולות שעלולות לגרום לנזק לעיניים.   

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה