חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

שאלות לגבי הרכבת עדשות.04/03/2016

שלום אני בת 14 ויש לי כמה שאלות בנוגע לעשות מגע שנתיות(צבע) :
1. יש לי תמיסה רב תכליתית שמסירה חלבונים של לייף (סופר פארם), לפני זה הייתה לי תמיסה כזו רק בלי מסיר חלבונים . כשאני לובשת את העדשות העניים צורבות טיפה – האם זה בסדר להחליף תמיסה ? האם אני יכולה להוציא את העדשה (לאחר שסיימתי להשרות אותה) וישר לשים בעיין? למה צריך לא להתבלבל בין עין ימין לעין שמאל – מה יכול לקרות ? רשום על החפיסה לשתוף את המחסנית במי ברז ולאחר מכן בתמיסה – זה לא יכול לגרום לזיהומים?
האם תחליפי דמעות יאפשרו להרגיש יותר נוחות ? אילו?

רוני

רוני שלום,

התמיסות הרב תכליתיות נועדו להשריית עדשות מגע חודשיות, דו-שבועיות ותלת-חודשיות במשך שעות הלילה, לצורך חיטוי העדשות מגורמים מזהמים שונים. בבוקר ניתן לשים את העדשות לאחר שהוצאו מהתמיסה. תחושת הצריבה הזמנית היא תוצאה של התמיסה שנשארת על העדשה ובאה במגע עם העין. תמיסה זו נשטפת מהעדשה תוך מספר דקות ע"י הדמעות ומצמוץ העפעפיים.

אם יש הבדל במספר של שתי העדשות (מספר אחר לכל עין, מה שקורה בד"כ) הרי שברור שצריך  להרכיב כל עדשה על העין שלה ולא להתבלבל ביניהם. את המחסנית יש לנקות על פי מה שכתוב, ולהשרות בתמיסה. מומלץ להחליף את המחסנית אחת לכמה שבועות. מרבית הזיהומים מקורם במחסניות מזוהמות, ואיזור הברגת המכסים צובר בד"כ לכלוך רב.

תחליפי הדמעות למיניהם משפרים את לחות העין והעדשות, וניתן לשים אותם כל פעם שמרגישים דקירות, צריבה או עקצוץ. מומלץ להשתמש בתחליפי דמעות ללא חומרים משמרים.

ככלל - השימוש הממושך בעדשות המגע כרוך בתופעות לואי וסיבוכים רבים כגון זיהומים קשים בקרנית שעלולים לגרום לפגיעה בראייה, דלקת אלרגית של הלחמית, יובש בעיניים, דלקת עפעפיים, צמיחת כלי דם בקרנית וצניחת העפעפיים. לכן מומלץ לשקול ניתוח הסרת משקפיים בלייזר שיסיר ממך לצמיתות את הצורך בהרכבת עדשות המגע, על כל אי הנעימות והבעיות הכרוכות בהן.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה