חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

שאלות לגבי הסרת משקפיים בלייזר30/07/2019

שלום פרופסור סלומון,
לאחר שנים רבות (23 שנים עם עדשות מגע) ולאור העובדה שרופא עיניים המליץ לי להפסיק את השימוש בהם (הייתה לי דלקת של הלחמית) אני שוקלת לעבור ניתוח לייזר להסרת משקפיים. שאלותי הן:
1. בעבר (לפני כשנתיים) בבדיקה שגרתית אצל רופאת עיניים, היא אמרה לי שהרשתית שלי רחבה (יש לי מספרים גבוהים- 9.5 ו10) האם, ניתוח לייזר עלול להגביר את הסיכוי להיפרדות/קרע ברשתית לאור הנתונים שלי?
2.אותה רופאה אמרה כי לא מומלץ לעשות ניתוח לייזר מכיוון שהרופאים עדיין אינם יודעים להתאים עדשה במקרה של קטרקט לאנשים שעברו ניתוח לייזר. האם זה נכון?
האם יש הבדלים בין הניתוחים בהקשר של שתי השאלות הנ"ל?
3. העיניים שלי יבשות תמידית והבנתי כי זה עלול לפגוע בהחלמה של הניתוח. רופא עיניים שם לי פלאגים בעיניים והדבר עזר מעט. האם זה מספיק?

אפרת

שלום אפרת,

ניתוח לייזר לא משנה כלל את הסיכוי לפתח קרע או הפרדות ברשתית. הניתוח מתבצע על הקרנית הנמצאת בקדמת העין, הרחק מהרשתית, ואין לו כל השפעה על הרשתית. הרשתית כשלעצמה נשארת אותה רשתית של אדם עם קוצר ראייה, ועם סיכוי גבוה מהממוצע לפתח קרע או הפרדות ברשתית, ללא כל קשר לניתוח. לכן חשוב להקפיד על בדיקות תקופתיות של הרשתית גם אחרי שעוברים ניתוח הסרת משקפיים בלייזר.

האמירה על בעיות בהתאמת עדשה תוך עינית לניתוח קטרקט היא קשקוש, שמצביע על בורות של אותה רופאה. יש כבר שנים רבות נוסחאות ותוכנות שיכולות לחשב בדיוק רב את העדשה התוך עינית אותה משתילים בניתוחי קטרקט למי שעברו ניתוח הסרת משקפיים בלייזר.

העיניים שלך יבשות בעיקר בגלל שאת מרכיבה עדשות מגע שנים רבות כל כך. אחרי הניתוח תיתכן תקופה של יובש מעט יותר בולט, בעיקר בשבועות הראשונים. אבל ככל שיעבור זמן רב יותר מהניתוח ומהפסקת השימוש בעדשות המגע - העין תתאושש והיובש ישתפר בהדרגה.

למעשה - במהלך השנים עשית לעיניים שלך דבר שהוא מזיק לעיניים: הרכבת עדשות מגע. הסרת משקפיים בלייזר הרבה יותר בטוחה ומועילה משימוש תכוף וממושך עם עדשות מגע.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה