חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

שאלה על חומר משמר בטיפות עיניים31/08/2020

שלום, בת 58 סובלת מעיניים יבשות בצורה חמורה. מבחן שרימר 1-2. בעין שמאל יש פגיעה קלה בתאי אפיטל. הביאו לי מחו"ל טיפות עיניים בשם blink intensive plus liquid gel eye drops. החומרים שהטיפות מכילות הם, לפי הסדר שכתוב בעלון שהגיע עם הטיפות:
Polyethylene gylcol 400 (PEG 400) – 0.25%, OcuPure preservative (sodium chlorite), Sodium healuronate – 0.38%, Borid acid, Sodium borate, Sodium chloride, Potassium chloride, Calcium chloride, Magnesium chloride, Purified water.
שאלתי:האם אלו טיפות איכותיות שכדאי להשתמש בהן?

רקע: בדרך כלל אני משתמשת בSystane Gel drops או בGenTeal Tears lubricant eye gel. שמה ארבע פעמים ביום טיפות, כל כשלוש שעות ובנוסף משחה VITAPOS או DURATEARS לפני השינה.
כל זאת בנוסף לשלש פעמים ביום טיפות רסטזיס, שאני משתמשת בהן מזה 3 חודשים. מאז הרסטזיס אין לי דלקות עיניים שמחייבות טיפות סטרואידים. ברקע – דלקת מפרקים שגרונית ותסמונת שיוגרן, בלפריטיס. מטופלת בפרדניזון 5 מ"ג וקסלגנז. בנוסף – ריבון חודשי בגלל אוסטאופורוזיס.
תודה רבה

שלום רב,

רשימת הרכיבים בתחליף הדמעות אינה מלמדת דבר. רב התכשירים מכילים חומרים דומים או זהים. מה שקובע את התכשיר בו תשתמשי זה הנוחות שלך בשימוש בו. לכל אחד יש את התכשיר שמתאים לו/לה ואין כאן חוקים כלשהם.

נראה שהשילוב שלתחליפי דמעות ורסטזיס הוא טיפול יעיל עבורך.

אם כל הנ"ל אינם עוזרים, יש לשקול punctal occlusion - חסימת פתחי תעלות ניקוז הדמעות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה