חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

רציתי לדעת מה ההבדל בין 2 שיטות לניתוח לייזר?10/09/2017

רציתי לדעת מה ההבדל בין ניתוח לייזר שנקרא femto lasik לניתוח relax smile-bladeless & flapless lasik?

רציתי לדעת מה ההבדל ביניהם ומה עדיף לעשות?

זוהר

שלום זוהר,

מדובר בשתי שיטות שונות של ניתוח להסרת משקפיים בלייזר שבהן מתבצע פיצול שכבתי של הקרנית.

מה שאתה מכנה femot-LASIK זה בעצם האינטראלייז, שבו מתבצע חיתוך שכבתי של הקרנית בעזרת femtosecond laser. החיתוך הזה יוצר מתלה (flap) אותו מסיטים הצידה. על המשטח שנוצר לאחר החיתוך מבצעים את השיוף עם האקסימר לייזר, שיוצר את האפקט האופטי שאחראי על הסרת המשקפיים. לאחר ביצוע השיוף מוחזר המתלה למקומו. המכשיר אושר ע"י ה- FDA בשנת 1999, וזוהי כיום השיטה הנפוצה והמתקדמת ביותר של הסרת משקפיים בלייזר. לחץ כאן למידע נוסף על לאזיק ועל אינטראלאזיק.

בשיטת ה Smile, מבוצעים חתכים בשני מישורים בחלק השטחי של הקרנית, שיוצרים גבולות של רקמה, אותה מסירים דרך פתח קטן בהיקף הקרנית. בשיטה זו לא נוצר מתלה כמו בשיטה הקודמת. האפקט האופטי של הסרת המשקפיים נוצר ע"י הסרת רקמה (הנקראת lenticule) שאת גבולותיה יוצרים בעזרת מישור פיצול קדמי ומישור אחורי. לאחר ביצוע הפיצול עם הלייזר, מבוצעת הסרה מכנית של הרקמה דרך הפתח ההיקפי. שיטה זו קיימת מזה מספר שנים לא רב.


לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות, ומומלץ לדון עליהם עם הרופא המנתח בו בחרת לבצע את הניתוח. לדעתי - אף אחת מהן לא עדיפה. השיטה המועדפת והבטוחה בעיני תמיד היתה ותמיד תהיה PRK.


בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה