חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ראייה מטושטשת מקרוב,עם עדשות מגע.02/12/2020

שלום רב.
בן 38(סכרתי) מרכיב משקפיים צד ימין- 2.75 צילנדר 1 שמאל 2.5.בקריאה מקרוב אני בדכ מוריד משקפיים.עם עדשות מגע יומיות אני רואה משושטש מקרוב.מה הסיבה לכך?
תודה.

שלום רב,

כדי לראות ברור לקרוב העין משתמשת בפעולה הנקרא אקומודציה. פעולה זאת נעשית ע"י שריר הנמצא בתוך העין ונקרא שריר העטרה (Ciliary muscle). זהו שריר טבעתי לא רצוני הנמצא סביב העדשה, וכאשר הוא מתכווץ, הכוח האופטי של העדשה עולה, דבר העוזר לראות ברור לקרוב, ומאפשר לקרוא ולעבוד מול מסכים. שריר זה נחלש לקראת גיל 40, דבר הגורם לכך שתהליך האקומודציה נחלש עם הזמן. כדי לעזור לעין יש להשתמש בתוספת של עדשה עם מספר פלוס: זה מתחיל עם תוספת של פלוס רבע או חצי בגיל 40, ומגיע לפלוס 1 בגיל 45, וממשיך לעלות בהדרגה עם הגיל. אנשים שיש להם קוצר ראייה נמוך (מספרי מינוס לרחוק) מגלים שכאשר הם מסירים את המשקפיים יותר קל להם לקרוא. זאת מכיוון שבמצב של מינוס לרחוק, ניתן לראות ברור לקרוב, מכיוון שזה "מנטרל" את הצורך בתוספת עדשה עם מספר פלוס. אם למשל יש לך קוצר ראייה נמוך של מינוס 1.50, ואתה צריך תוספת של פלוס 1.0 לקריאה, אזי המינוס והפלוס מנטרלים זה את זה, ואתה יכול לקרוא יותר ברור ללא משקפיים.

ניתן לתקן את המצב ע"י משקפיים מולטי-פוקליות, בהן יש תוספת של מספר פלוס בחלק התחתון של העדשות. אם אתה מעוניין להשתמש בעדשות מגע, ניתן להתקין משקפי קריאה כאשר אתה משתמש עם עדשות המגע.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה