חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ראיה מטושטשת לאחר ניתוח להיפראופיה27/10/2015

לפני שבועיים עברתי ניתוח lasek (המספר שלי היה 3.5 +) ובימים האחרונים אני חש ירידה בחדות הראיה למרחק, וכן לטווח האמצעי (מחשב לדוגמא). יש לציין כי יום לאחר הסרת העדשות שפשתי את עין שמאל מתוך שינה והיא מעט כאבה לי למשך מספר ימים. השאלה שלי היא האם המצב הזה בו שבועיים לאחר הניתוח הראיה אינה מצויינת וכן אינה משתפרת הוא הגיוני, וכן, אם עלי לגשת למרפאה בה נותחתי.

תודה רבה מראש ויום טוב!

אוהד

שלום אוהד,

הראייה לאחר תיקון של מספר פלוס במשקפיים (היפראופיה, או רוחק ראייה) לא יכולה להיות מצויינת שבועיים לאחר הניתוח. אופן ההתנהגות לאחר הסרת משקפיים בלייזר במספר פלוס מאופיין בתנודות ובחוסר יציבות שיכולה להימשך תקופה ארוכה. בשבועות הראשונים לאחר הניתוח יש בד"כ תיקון יתר, שמכניס אותך למצב של קוצר ראייה: אתה קרוב לודאי עכשיו עם מספר מינוס כלשהוא. לכן אתה לא רואה ברור למרחק.

בנוסף, כאשר המספר הוא פלוס, מבצעים לפני הניתוח רפרקציה (בדיקה של המספר במשקפיים) עם טיפות מיוחדות שמשתקות את האקומודציה, וכך מגלים מהו המספר ה"אמיתי" שלך (כלומר: מהו המספר הסופי שלך, שאתה צפוי להגיע אליו במהלך השנים הבאות גם אם לא תעשה ניתוח). בדיקה זו נקראת רפקציה עם ציקלופלגיה. בד"כ באנשים שגילם פחות מ-40, המספר האמיתי גבוה יותר מהמספר הנוכחי. לדוגמה: יכול להיות שהמספר במשקפיים היה 3.50+, אבל בבדיקה נמצא שהמספר האמיתי הוא לדוגמא 5.50+ (כלומר: במהלך השנים המספר יעלה עד 5.50+). במצב זה התיקון בניתוח יכוון למספר הנמצא בין המספר שלך כיום ובין המספר האמיתי שלך (בדוגמה שנתתי: הניתוח צריך לתקן אותך ל- 4.50+). זה כדי למנוע חזרה משמעותית של הפלוס בעתיד (אם הניתוח יכוון בדיוק למספר הנוכחי, אז בעתיד יעלה המספר ל- 2.00+, על פי הדוגמא שנתתי). אבל התוצאה המיידית היא כניסה למינוס מיד לאחר הניתוח. מצב זה של מינוס יכול להשאר מספר חודשים, ואפילו מספר שנים. המשמעות היא שלכל הסביבה הקרובה (קריאה, צפייה בנייד, טאבלט, מחשב וכו') תהיה ראייה טובה, אבל למרחק הראייה תהיה מטושטשת באופן זמני.

אנא פנה לרופא/ה המנתח/ת שלך. הוא אמור לתת לך הסברים אלו, ולהגיד לך לאיזה מספר מטרה הוא כיוון בניתוח.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה