חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

קרטוקונוס לפי טופוגרפיה12/05/2015

שלום
הייתי אצלכם בבדיקת התאמה לפני שנתיים לאחר טופוגרפיה- נאמר לי שבגלל אסימטריה בעין שמאל ונכתב kc כששאלתי אם אפשר להבדק שוב אמרו לי שאפשר בעוד שנה אם סה יישאר יציב.
לאחר מכן בביקור אצל רופא העיניים שאלתי לגבי קרטוקונוס בעין שמאל והוא אמר שאין לי…
אגב אני היום בת 40.
כשהתקשרתי אליכם היום אמרו לי שאי אפשר לנתח אותי כי רשום בתיק kc
קצת מבולבלת… אשמח להסבר.

טליה

טליה שלום,

אחת הבדיקות החשובות בבדיקת ההתאמה לניתוח הסרת משקפיים בלייזר היא מיפוי הקרנית (טופוגרפיה). בדיקה זו נותנת מידע מדוייק על קמירות הקרנית בנקודות שונות. בקרנית התקינה המיפוי צריך להיות סימטרי: כלומר- הקמירות בחלק התחתון צריכה להיות דומה לקמירות בחלק העליון. זהו תנאי חשוב והכרחי להתאמה לניתוח.

לעיתים אנו מוצאים במיפוי חוסר סימטריה של הקרנית. מידת חוסר הסימטריה שונה מאדם לאדם. כאשר חוסר הסימטריה גדול מעל ערך מסויים - עולה החשד שמדובר בקרטוקונוס, ואז לא ניתן לבצע את הניתוח. אולם לפעמים חוסר הסימטריה היא תוצאה של שימוש יתר בעדשות מגע, או תוצאה של חוסר מרכוז של הבדיקה. במקרים אלו כדאי לחזור על הבדיקה במועד מאוחר יותר.

בכל מקרה מומלץ לחזור על בדיקת ההתאמה, ולראות האם חל שינוי במיפוי. אם המיפוי יהיה תקין - יתכן שתמצאי מתאימה לניתוח. אם המיפוי ימשיך להצביע על חוסר סימטריה גדול כמקודם - ועדיין יהיה חשד לקרטוקונוס - יתכן שנחליט לא לנתח. בכל מקרה הבטיחות קודמת לכל, ואם יש חשש כלשהוא לבעיה במיפוי, כגון חשד לקרטוקונוס - הרי שנעדיף שלא לבצע את הניתוח.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה