חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

קרוס לינקינג והריון21/06/2015

לפני כשלוש שנים גילו אצלי קרטוקונוס , בבדיקה לפני שבוע התגלתה החמרה משמעותית בעין ימין , הומלץ שאעשה טיפול קרוס לינקינג אך אני עכשיו מעוניינת להיכנס להריון . האם יש בעיה בזה?

ליטל

שלום ליטל,

מומלץ לבצע את הטיפול בקרוס לינקינג כעת, לפני הכניסה להריון, ולא לדחות את הטיפול!!! בנוסף להחמרה שהתגלתה כעת, ההריון כשלעצמו עלול לגרום להחמרה נוספת בקרטוקונוס. דחיית הטיפול לאחר ההריון תביא לביצוע הטיפול במצב שבו הקרטוקונס במצב מתקדם יותר.

הטיפול בקרוס לינקינג מקפיא את המצב כפי שהוא בזמן הטיפול, אך אינו גורם בד"כ לשיפור או לירידה בקמירות הקרנית. לכן - ככל שדוחים את הטיפול בקרוס לינקינג, והקרטוקונוס חמור יותר - כך מייצבים את הקרנית במצב קשה יותר, כשהיא קמורה יותר. המשמעויות של קרנית יותר קמורה הן ירידה בחדות הראייה המירבית (גם עם עדשות מגע), וקושי רב יותר בהתאמת עדשות מגע. 

בעולם כולו מקובל שהטיפול בקרוס לינקינג יעיל מאוד בעצירת הקרטוקונוס וייצוב הקרנית, ומאמרים רבים שהתפרסמו בספרות הרפואית בשנים האחרונות מעידים על כך. למעשה - היה נכון לבצע את הטיפול בקרוס לינקינג כבר לפני 3 שנים, כאשר המצב אובחן לראשונה. זה היה בוודאי מונע את ההחמרה בעין ימין ממנה את כעת סובלת.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה