חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

קוצר ראייה אצל נכדי תלמיד ישיבה בן 1611/09/2018

האם ניתן לשפר את הראייה למרחק ע"י מאמץ של העדשה לקריאה עם ספר ממרחק.

מתוך הנחה שקוצר הראייה נובע ממאמץ יתר של קריאה מקרוב . והראיה מרבית תלמידי הישיבה חובשים משקפיים עם הזמן.

שלום רב,

לא. המסקנה שלך איננה נכונה. המסקנה הנכונה יותר מהנושא של קוצר ראייה שמתפתח בעקבות שנים של מאמץ לקריאה (accomodation induced myopia) הוא שניתן למנוע באופן חלקי התפתחות של קוצר ראייה עם השנים, ע"י הימנעות מקריאה מאומצת ומוגזמת של שעות רבות ביום (כפי שנהוג בילדים ונערים הלומדים בישיבות). אבל לא ניתן לחלוטין למנוע קוצר ראייה, ובטח שאי אפשר להפחית את מידת קוצר הראייה ע"י קריאה עם ספר מרחוק.

חשוב להבין שקוצר הראייה אצל כל אחד הוא בעיקר תוצאה של גנטיקה, ובמידה פחותה יותר תוצאה של גורמים סביבתיים נרכשים (כמו מאמץ לקריאה). גם נושא המאמץ לקריאה כגורם להחמרה בקוצר ראייה הוא תוצאה של קריאה מוגזמת במשך שעות רבות ביום, הרבה מעבר למאמץ הרגיל המקובל לקריאה בילדים. במרבית הילדים שמבלים זמן סביר בקריאה, הדבר לא ישפיע כלל על המספר הסופי שלהם במשקפיים. הגורם העיקרי שמשפיע על התפתחות קוצר ראייה, כמו על תכונות אחרות של הגוף, הוא כנראה הגורם הגנטי.

אם אתה רוצה שלנכד שלך לא יהיו משקפיים, אז הדרך היחידה היא ניתוח להסרת משקפיים בלייזר, כשאר יגיע לפחות לגיל 17.5, וכאשר תהיה התייצבות של המספר במשקפיים לפחות למשך שנה.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה