חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

צלקת בקרנית29/10/2017

שלום,
לפני כחודש וחצי ניגשתי לרופא עיניים אשר הוציא לי 2 גרגירי חול מהעין לטענתו.
כשבוע לאחר מכן התפתחה לי דלקת חזקה בעין ואותו רופא נתן טיפול בטיפות זיילט ולאחר יומיים כאשר לא היה שיפור החליף לטיפות אנטיבוטיקה של ד״ר פישר. כשבועיים לאחר מכן שנראה שיפןר הרופא אמר שאני בשלב של אחריי ואמר שהוא רואה אינפלרטרטים בעין, לא נתן טיפול ואמר לחזור בעוד 3 חודשים לביקורת.
כמה ימים לאחר מכן חשתי טישטוש בראייה וניגשתי להתייעץ עם רופא אחר אשר אמר שיש לי צלקת בקרנית והיא הגרום לטשטוש ואמר שלא ניתן לעשות יותר מידיי ושיש רופאים הממליצים על סטרואידים אך הוא לא כי עלול להיווצר תלות, ולי הוא המליץ ליטול טיפות דיקלופטיל להקלה.
שאלתי היא האם באמת אין מה לעשות יותר מידיי במצב של צלקת בקרנית ואני אאלץ להתמודד עם הירידה בראייה או ישנו טיפול(גילי הוא 26).
הדבר מפריע מאוד במיוחד בלילה.

שלום דן,

ככל הנראה היתה לך דלקת ויראלית של אדנו-וירוס, המתבטאת בהופעת תסנינים תת אפיתליאליים, שעלולים להשאר בקרנית במשך תקופה ארוכה. אם הם אינם מפריעים לראייה אין צורך לעשות דבר. אם יש הפרעה לראייה, ניתן לטפל עם טיפות סטרואידים לתקופה ארוכה, תחת מעקב רופא עיניים, והחלטה שלו על הורדה או העלאה של המינון בהתאם להופעת התסנינים או העלמותם. קשה לי להאמין שכבר התפתחו אצלך ממש צלקות בקרנית. צלקות מתפתחות לאחר תהליך ממושך של תסנינים בקרנית שלא מטופלים בצורה מיטבית.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה