חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ארוזיות חוזרות בקרנית14/12/2015

שלום אני בת 30, לפני 18 שנים אבחנו אצלי תהליך דלקתי בעיניים שרובו פגע בעין שמאל, כעקרון הייתה הרגשה לעיתים תכופות של ריס שתקוע בעין שמאל והיה כואב לפקוח את העין. פנינו לרופא עיניים של קופת חולים שאמר שהוא פעם ראשונה רואה דבר כזה והפנה אותנו למרפאות חוץ בבית חולים ברזילי. יום לפני התור למרפאות הגענו למיון בגלל שעין שמאל מאוד כאבה. רוב הרופאים שבדקו לא ידעו מה זה, ולבסוף לאחר מס שבועות לקחו תרבית כיח מראות ואובחנה אצלי שחפת. טופלתי אז ככל שזכור לי בעיניים בסינטומיצין וכמובן נטלתי טיפול תרופתי נגד שחפת. עין ימין ככל שאני הבנתי יחסית לעין שמאל לא נפגעה כמעט, היה מינוס קטן במשקפיים לעומת עין שמאל שרואה עד היום מטושטש.
לפני שנה וחצי התחלתי להרגיש בבוקר שריפה וכאב בפקיחת עין ימין. לאחר כמה וכמה ביקורים אצל רופאי עיניים שכל אחד אמר משהו אחר אבל אף אחד לא יכל לאבחן שזאת ארוזיה חוזרת , לפי התסמינים שרק בבוקר הכאב הופיעה כאשר רציתי לפקוח את העין. טופלתי בהתחלה במי מלח 5% ומשחה אנטיביוטית בשם טוברקס. במשך שבועיים העין לא כאבה וראתה טוב אך כעבור שבועיים זה חזר (יש לציין שאני מעשנת קצת) והחלטתי לעשות ניתוחPTK הרופא שעשה המליץ גם על PRK בגלל שלטענתו הצלקת די עמוקה ורצוי לשייף כמה שיותר?! עברתי את הניתוח בחודש יולי 2015 ועד היום 14/12/2015 יש אי נוחות בעין ימין זאת שעברה את הניתוח, כמו גרגיר חול שמפריע והראייה לא השתפרה אלא המינוס גדל . מה הסיבה לכך?

גלינה

שלום גלינה,

הטיפול בארוזיות חוזרות של הקרנית כולל עדשות מגע טיפוליות למשך מספר שבועות, ולאחר הסרת העדשות - שימוש ב- NaCl 5% או משחה לפני השינה. לאחר מספר קורסים טיפוליים כאלו, שיכולים להתמשך על פני מספר חודשים, ועם מעט סבלנות - הארוזיות החוזרות נעלמות במרבית המקרים.

אני לא נוהג לבצע PRK או PTK לארוזיות חוזרות בקרנית, מכיוון שניתוחים אלו לא תמיד פותרים את הבעיה, וגם מכיוון שהתוצאה האופטית לאחר הניתוח לא תמיד צפוייה, כפי שאכן קרה במקרה שלך. בנוסף - אם בעין השמאלית הראייה ירודה בגלל צלקת, הרי שעין ימין שלך היא למעשה עין יחידה מבחינה תפקודית, ולא הייתי מבצע ניתוח כזה בעין יחידה.

לעצם תלונותיך - הן ככל הנראה תוצאה של עין יבשה, שהיא אחת הסיבות לארוזיות חוזרות בקרנית. יש צורך בשימוש בתחליפי דמעות לעיתים תכופות, ויתכן גם של חסימת דרכי ניקוז הדמעות. מומלץ לפנות למומחה לקרנית באשר לאבחנה ולטיפול המתאימים.

למידע נוסף באתר זה על ארוזיות חוזרות בקרנית לחצי כאן: תסמונת הארוזיות החוזרות.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה