חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

צילינדר בעין - חשד לקרטוקונוס קל בגיל 3421/02/2018

שלום, אני בן 34 עוד מעט ובחודשים האחרונים הבחנתי שעין שמאל שלי רואה מטושטש עם קצת הילה מסביב לאוביקטים מוארים בחושך. יודגש שכשאני רואה עם 2 העיניים ביחד אז הראיה בסדר גמור. מה שכן יש לפעמים תחושה פיזית מוזרה שאני מרגיש קצת בעין שמאל שבה אני רואה פחות טוב. אין לי מושג כמה זמן העין השמאלית ראתה לא טוב. יכול להיות שזה שנים ככה. שמים לב לזה רק כשעין הבריאה סגורה. בנוסף יודגש שהעיניים שלי תמיד עם אודם קל כמו מישהו שלא ישן מספיק (עבודה מול מחשב כל הזמן).

בביקור אצל רופא עיניים לא התגלו סימנים פתלוגים. העין נראתה בסדר. בבדיקת אופטימטריסת נקבע שיש לי צילינדר 2.25- ו-AX 130 מאז עם משקפי ראייה ורואה טוב. במכון בדיקות הבדיקת OCT יצאה תקינה אך במיפוי קרנית התגלה קמירות קלה של הקרנית בחלקה התחתון ושהמבנה הטופוגרפי בעין שמאל (הבעייתית) יכול להתאים לקרטוקונוס קל ובעין ימין הבריאה (קמירות יחסית) יש רק חשד (ושם אני רואה טוב). קמירות מקסימאלית בעין שמאל 45.3 ואחורית 18 מקרון. עובי קרנית בעין שמאל באפקס 498 מיקרון ומינימאלי 482 מיקרון. יש המלצה לבדיקת טופוגרפיה בעוד חצי שנה לבדיקת יציבות/התקדמות.

השאלה שלי האם יש חשש אמיתי לקרטוקונוס ואם כן האם לא כדאי להתעקש על הניתוח קרוסלינקס כעת? האם אני חייב לחכות חצי שנה כדי לראות שאין התקדמות? האם הגיוני שבגיל 34 התפתח לי קרטוקונוס קל? או שתמיד היה לי ועכשיו רק שמתי לב כי זה לא מורגש כשאני רואה ב-2 עינים ביחד. יודגש שיש לי עיניים ב-2 צבעים שונים ובגיל צעיר מאוד היה לי שעורה בעין שחזרה על עצמה כל שנה במשך כמה שנים, ככל הנראה בעין שמאל עם הצילינדר אבל לא בטוח שזה בעין הזאת היה.

תודה רבה.

שלום רב,

הסבירות שקרטוקונוס מפתח לראשונה בגיל 34 קיימת אך נמוכה מאוד. גם הסבירות להתקדמות בגיל זה נמוכה מאוד. ככל הנראה היה לך קרטוקונוס קל מזה שנים רבות, ושמת לך לכך רק עכשיו, מסיבות שונות.

אין כל טעם בביצוע קרוס לינקינג אם אין עדות ממשית להתקדמות של הקרטוקונוס. לכן מומלץ לעקוב אחר מצב הקרנית בעזרת מיפויים עוקבים אחת לכמה חודשים.

אין כמובן כל קשר לצבע העיניים ולשעורה שהיתה לך בעבר.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה