חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

פטריה פוסריום בקרנית26/09/2015

שלום,
מזה כחודש מטפל בנאטאמיצין כדי לטפל בפטריה. כעת הפטריה די "נכנעה" וצריך להמשיך עוד כחודש כדי לוודא שהיא לא "תרים ראש".
כרגע, יש צלקת לא קטנה והשאלה היא – האם ניתן בשבועות הקרובים לעשות עוד משהו כדי לצמצם משמעותית את הצלקת שבודאי מפריעה לראיה.
למשל – בשבוע הראשון לאישפוז קיבל גם פעם בכמה שעות טיפה להרחבת האישון כדי להפריע לפטריה להיצמד לקרנית. אולי כדאי גם עכשיו? זה עשוי לסייע בצימצום הצלקת?

תודה
איתי

 

שלום איתי,

אין דרך מהירה או יעילה לטפל בצלקות בקרנית. בד"כ הטיפול בצלקות בקרנית המתפתחות לאחר זיהום חיידקי הוא עם טיפות סטרואידים. אבל מכיוון שהזיהום אצלך נגרם ע"י פטריה - לא ניתן להשתמש בסטרואידים.

הרחבת האישון לא "מפריעה לפטריה להיצמד לקרנית" כפי שכתבת. הרחבת האישון מונעת הידבקויות בין הקשתית לעדשה כאשר יש דלקת משמעותית בלשכה הקדמית. בנוסף - הרחבת האישון מאפשרת לקרני אור להגיע אל תוך העין משטח רחב יותר בקרנית, בעיקר מהאיזורים בקרנית שהם שקופים ונמצאים בגבול הצלקת. אם הצלקת מרכזית ונמצאת בדיוק מול האישון, הרי שהרחבת האישון משפרת במקצת את הראייה ע"י מתן אפשרות לקרני אור העוברות סביב הצלקת להיכנס דרך האישון המורחב. אין להרחבת האישון השפעה כלשהיא על גודל הצלקת בקרנית.

למעשה יש להמתין בסבלנות ולתת לזמן לעשות את שלו. חלק מהצלקות הופכות לקטנות יותר, או מתבהרות חלקית עם הזמן. לעיתים אפשר בעזרת עדשת מגע קשה לשפר במקצת את הראייה. לאחר כ-6 חודשים - אם הצלקת עדיין תפריע לראייה באופן משמעותי - יהיה כדאי לשקול השתלת קרנית.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה