חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עלייה במספר לאחר ניתוח לייזר21/08/2015

שלום רב, בזמן האחרון עלתה במחשבתי האפשרות לבצע ניתוח לייזר בשני עיניי. המספר שלי כעת הינו 4 ו-3.75. לפני 8 חודשים החלפתי את המספר שעמד על 3 ו-2.75. נבדקתי במכון מסויים בו נמצאתי מתאים לעשות את הניתוח. אך ישנה סוגיה שאיננה ברורה דיה והיא עליית המספר לאחר הניתוח. אינני מבין איך ניתן לקבוע שרוב הסיכויים (כ-98%) שהמספר לא יעלה לאחר הניתוח והרי כל השנים הקודמות עד עתה בממוצע עלה לי המספר מדי שנה מהיותי מרכיב משקפיים ועד היום. מה נשתנה התקופה שלאחר הניתוח מהתקופה שקדמה לה?! וכי זה לא טבעי שכמו שהמספר עלה עד הניתוח כך גם יעלה אחר הניתוח? שכן בניתוח לא נעשים פעולות המונעות מהמספר לעלות?!
אודה לתשובתך ועזרתך.
אסף.

שלום אסף,

ניתוח להסרת משקפיים בלייזר נעשה כאשר המספר במשקפיים יציב לפחות כשנה. כאשר המספר היה יציב בשנה האחרונה, הרי שרוב הסיכויים שזהו המספר הקבוע, שישאר כך לשנים רבות. במקרה זה ניתן לבצע את הניתוח, עם סיכוי גבוה (של כ-95%) ליציבות התוצאה לאחר הניתוח. 

אבל במקרה שלך המספר במשקפיים עדיין לא יציב. לפי דבריך היתה לך עלייה של מספר שלם (1-) בכל עין במהלך השנה האחרונה. לכן, לדעתי, אתה עדיין לא מתאים לניתוח להסרת משקפיים בלייזר. הניתוח לא מייצב את המספר, ואם אתה בתקופה מתמשכת של עלייה, קיים סיכוי שהמספר ימשיך לעלות גם לאחר הניתוח, אם תעשה את הניתוח בשלב הזה.

לפיכך מומלץ להמתין עוד כשנה, ולהיבדק אז. אם בעוד שנה המספר יהיה דומה למה שהוא היום - תהיה מתאים לניתוח.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה