חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עיניים שורפות ועין שמאל כואבת ומרגישה נפוחה מסביב02/04/2018

שלום,
שמי מאיה, בת 29.
כשנה וחצי אני סובלת מבעיות עיניים שונות. יש לציין שלא רואים שום דבר חיצונית בעיניים (מתבטא רק בתחושות). זה התחיל מעיניים שורפות מאוד מספר ימים בשבוע והחמיר בכל יום. לאחר בערך חצי שנה עין שמאל התחילה לכאוב/לשרוף/ללחוץ. הרגשה שכל המסביב של העין נפוח ועייף וקשה לפתיחה. בזמנו אמרו לי שיש לי אלרגיה ונתנו לי סטרואידים ואנטיהיסטמינים שלא עזרו. המצב הלך והחמיר עם עין שמאל. רופא עיניים שהלכתי אליו לפני חצי שנה איבחן אותי עם דלקת עפעפיים בשתי העיניים. באותה תקופה היה לי רק את התסמינים של עין שמאל ללא שריפה בשתי העיניים. נתן לי טיפול כולל קומפרסים, טיפות ליובש ומקסיטרול. המקסיטרול עזר אבל לאחר מכן המצב חזר להיות כמו שהיה. סבלתי במשך תקופה ארוכה מכאבים והרגשת נפיחות ושריפה בעין שמאל והלכתי למומחים שונים כמו נוירולגית, ראומטולוגית כדי לשלול מחלות שונות. כל הבדיקות יצאו תקינות. בסביבות פברואר שוב התחילו שתי העיניים לשרוף וגם עין שמאל המשיכה להציק. הלכתי למספר מומחים בינהם פרופ' אירית בכר שהבדיקה שלה יצאה תקינה. אמרה שיש לי דלקת עפעפיים ממש קלה ושזה לא מסביר את התסמינים שאני מתארת ושהיא גם לא רואה יובש. הלכתי לדר' יסעור שאמר שהוא רואה דלקת לחמית קלה מאוד שגם כן לא מסבירה את התסמינים. הוא אמר שהכאב שאני מרגישה סביב ובתוך עין שמאל יכול להיות כי הדלקת מקרינה החוצה.
חזרתי לרופא שאיבחן אצלי בלפריטיס לראשונה והוא טוען שהדלקת שלי ברמה בינונית גבוהה בניגוד לשאר הרופאים.
הייתי גם אצל דר' מיכאלה גולדשטיין שהמתמחה שלה אמר שהוא רואה מעט אלרגיה ו/או דלקת עפעפיים. והדר' אמרה ש"אין לה מה לעשות איתי".

אני מרגישה חסרת אונים. לכל רופא יש אבחנה שונה ואין ממש הסבר למה שאני מרגישה.
יש לי מספר שאלות:
1. האם יתכן שיש לי יובש אבל בבדיקות של רופאי העיניים לא רואים אותו? כן יש לציין שבבדיקה של אידוי דמעות רואים שהאידוי שלי מהיר. ובכל זאת הרופאים אומרים שאין יובש ואני כן מרגישה יובש.
2. שמתי לב שגם בשנה שעברה שרפו לי העיניים בתקופה הזו החל מפברואר ועד סוף הקיץ ולכן מפתיע אותי שלא רואים אלרגיה. יש לציין שעשיתי בדיקות אלרגיה נרחבות בשנה שעברה והכל יצא תקין.
3. התופעה שאני מרגישה בעין שמאל- מלבד דר' יסעור שאמר שיתכן שהכאב והלחץ שאני מרגישה נובע מהדלקת מתוך העין, כל שאר הרופאים לא מוצאים הסבר. עשיתי גם בדיקות נוירולוגיות/אף אוזן גרון/ראומטולוגיות שיצאו תקינות.
4. האם יתכן שדלקת עפעפיים קלה תיגרום לתסמינים כל כך חזקים של שריפה בעיניים וכאב בעין שמאל. יש לציין שאני כבר מספר חודשים עושה קומפרסים פעמיים ביום 10 דקות + מנקה את העפעפיים + משתמשת בטיפות נגד יובש ובינתיים אין שום הקלה.
5. האם יש לך עצות לאיזה רופא עם איזו התמחות כדאי שאני אלך (אם בכלל).
תודה רבה,
מאיה

שלום מאיה,

התלונות שלך יכולות להתאים לכל אחד מ-3 המצבים: תסמונת העין היבשה, דלקת עפעפיים כרונית (בלפריטיס) ודלקת אלרגית כל-שנתית. מדובר ב-3 מצבים נפוצים מאוד, ולעתים קיימת חפיפה ביניהם, והם יכולים להופיע ביחד בעיניים באותו אדם.

הטיפול במכלול הבעיות הנ"ל כולל הגיינת עפעפיים יום-יומית, תחליפי דמעות לא חומרים משמרים, ותרופות נוגדות דלקת הניתנות בטיפות או במשחות. אם יש לך יובש משמעותי בעיניים ניתן לבצע חסימה של תעלות ניקוז הדמעות - Punctal occlusion. יחד עם זאת יש לזכור שאף אחד מהטיפולים הנ"ל לא מהווה פתרון מוחלט לבעיות אלו, ואין למעשה ריפוי מלא לבעיות אותן הזכרת.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה