חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עיניים יבשות08/04/2016

שלום,

אני סובלת מעיניים יבשות כתוצאה מטיפול בקיורטן (isotretinoin). לפני הטיפול נהגתי להשתמש באופן יומיומי בעדשות מגע, ורופא העור שרשם לי את התרופה אמר שזו תופעת לוואי נפוצה של הטיפול אשר חולפת כחודש ימים מתום הטיפול. עברה כבר שנה וחצי משסיימתי את הטיפול ואני עדיין זקוקה לטיפות עיניים, הן יבשות וכמובן שאיני יכולה להרכיב עוד עדשות מגע…

האם נתקלת במקרה שבו תופעת הלוואי הזו נמשכת? יש דרך להחזיר את המצב לקדמותו?

תודה מראש,

מעיין

שלום מעיין,

איזוטריטינואין (רואקוטן, קוראטן) הוא תרופה המיועדת לטיפול באקנה, ופועלת ע"י הפחתת ייצור השומן בבלוטות השומן של העור (Sebaceous glands). אבל באותו אופן התרופה פוגעת גם בבלוטות השומן בעפעפיים (meibomian glands) וגורמת לירידה משמעותית בפעילותן. השומן הוא מרכיב חיוני בדמעות, והפסקת ייצורו גורמת ליובש קשה בעיניים. יובש בעיניים על רקע שימוש בתרופה זו עלול להימשך עד 6 חודשים מהפסקת התרופה, ובד"כ מדובר במצב הפיך. לא מוכר לי מצב של התמשכות היובש בעיניים בעקבות התרופה למשך זמן כה רב כמו שאת מתארת. יתכן שהיה לך לפני תחילת השימוש בתרופה יובש קל בעיניים שלא היית מודעת לו, שהוחמר בעקבות השימוש בתרופה.

בכל אופן - מומלץ להמשיך ולהשתמש בתחליפי דמעות על פי הצורך. אם אלו לא עוזרים ניתן לשקול לבצע punctal occlusion (חסימת פתחי ניקוז הדמעות).

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה