חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עיניים יבשות06/02/2015

העיניים כל כך יבשות שגרמו לי לשריטות לדברי רופאת העיניים. אין הטבה בשימוש טיפות מספר פעמים ביום וג'ל ללילה. משעות אחה"צ המצב מחמיר, לא יכולה לקרוא, העיניים צורבות ואני רוצה לעצום אותן.

רותי

שלום רותי,

מדברייך ניתן להבין שאת סובלת מיובש קשה בעיניים. הדמעות חיוניות לתחושת נוחות בעיניים, לראייה ברורה, להקטנת החיכוך בין העפעפיים והקרנית, להספקת חמצן וגורמי גדילה לשכבת תאי הציפוי החיצונית של הקרנית, ולהגנה על הקרנית מגופים זרים ומחידקים. כאשר כמות הדמעות פוחתת, או הרכבן משתנה - כל התפקידים הנ"ל נפגמים. לכן את מרגישה צריבה בעיניים, שהולכת וגוברת לקראת סוף היום. לכן גם יש פצעים ושריטות בקרנית.

הטיפול בתסמונת העין היבשה מתחיל בהזלפת תחליפי דמעות במהלך היום, וג'ל או משחה ללילה, כפי שאכן את עושה. כאשר הטיפול הזה לא עוזר, ניתן לבצע חסימה של דרכי הדמעות בעזרת אטמי סיליקון מיוחדים. מדובר בפעולה מרפאתית קצרה ופשוטה, שבה מותקנים אטמי סיליקון זעירים בפתחי התעלות הנמצאים בקצות העפעפיים, דרכן מתנקזות הדמעות מהמשטח החיצוני של העין אל שק הדמעות ומשם אל חלל האף. פעולה זו מאיטה את ניקוז הדמעות, ומאפשרת למעט הדמעות שיש לך להישאר זמן רב יותר בעין.

טיפול אפשרי נוסף הוא מתן טיפות Restasis (המכילות תרופה נוגדת דלקת הנקראת ציקלוספורין A). טיפות אלו נלקחות לתקופה ארוכה, ויכולות להקטין את התגובה הדלקתית המשנית ליובש קשה בעיניים. שני הטיפולים הנ"ל מצריכים מרשם רופא. מומלץ להיבדק ע"י רופא עיניים, רצוי מומחה למחלות קרנית, אשר ימליץ לך על הטיפול המתאים למצבך.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה