חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עיוות פנימי בקרנית ולנטיקונוס28/09/2016

שלום פרופסור סלומון.
אני סובל מקרטוקונוס בשתי העיניים כאשר עין שמאל במצב חמור בהרבה מעין ימין, עברתי קרוס לינקינג בעין שמאל לפני כשנה ואני מבצע מעקבים אחר העין הימנית כדי שבמצב של החמרה נבצע את הניתוח גם בעין הזאת.
העניין הוא שאני מרגיש החמרה בראיה בעין ימין בעיקר מצד זה שאורות נמרחים לי הרבה יותר ממה שנמחרו בעבר אך מבחינת הראיה עצמה כמעט ואין החמרה (אולי רבע מספר בטווח של שנה). הייתי במעקב אצל רופא עיניים שאמר לי שאין כמעט החמרה מבחינת המיפוי, יש לציין כי בעין שמאל כאשר היא הייתה במצב הרבה יותר חמור מעין ימין שלי כרגע, עדיין לא סבלתי מהבעיה של האורות שנמרחים. שאלתי את האופטומטריסט שלי איך הוא מסביר את העניין (הרופא לא ידע כל כך מה לענות לי) והוא נתן לי שתי אפשרויות, האפשרות הראשונה היא שהקרנית בעין ימין מתעוותת מהצד הפנימי שלה ולא רואים את זה במיפוי, והאפשרות השניה היא שיש לי תופעה שנקראת לנטיקונוס, כלומר העדשה בעין מתעוותת.
האם האפשרויות שהוא נתן הגיוניות בעיניך? אם כן:
1. לגבי העיוות הפנימי, האם ניתן לבדוק את העניין אצלך במרפאה? והאם בדיקה כזאת היא בכלל רלוונטית, כלומר האם יש טיפול שמתאים לעיוות בצד הפנימי של הקרנית (למעט השתלה כמובן).
2. לגבי העדשה, כיצד ניתן לבדוק אם אכן יש לי התעוותות בעדשה, האופטומטריסט אמר לי שבבדיקה עם הרחבת אישונים קשה לעלות על הבעיה כשהיא לא ממש חמורה והוא אמר שהוא חושב שאולי בבדיקת oct, שאומנם מיועדת לרשתית, בזווית מסוימת של צילום ניתן יהיה לאבן את הבעיה, מה אתה ממליץ?

תודה רבה, דוד

שלום דוד,

ככל הנראה יש החמרה בקרטוקונס גם בעין ימין, ויהיה צורך לבצע קרוס לינקינג בהקדם גם בעין זו. גם אם לא היה שינוי ברפרקציה (מספר במשקפיים), הרי שקרוב לודאי היה שינוי בטופוגרפיה (מיפוי הקרנית). מומלץ לבצע מיפוי קרנית מעודכן, ולהשוות בזהירות את כל בדיקות המיפוי שעשית במהלך השנים האחרונות. בכל מקרה, גם אחרי קרוס לינקינג, תזדקק להתאמת עדשות מגע חדשות.

ההסברים על עיוות אחורי של הקרנית ולנטיקונוס הם בגדר השערות לא מבוססות, וככל הנראה אינם נכונים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה