חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עדשות קשות13/07/2019

שלום פרופסור סלומון
רוצה לומר תודה מראש על העזרה והתגובות,שכן הן מאוד מפורטות וברורות!
אני בת 31, יש לי קוצר ראייה מגיל מאוד צעיר (אולי מגיל 4-5)
בגיל 15-16 ניסיתי להרכיב עדשות מגע רכות, אך מיד התפתחה דלקת ולכן מאז מרכיבה עדשות מגע קשות. כלומר כ 15 שנה.
אינני מרכיבה משקפיים בכלל, אלא מרכיבה את העדשות כשאני קמה בבוקר ומורידה אותן לפני השינה.
כיום מספר קוצר הראייה שלי הוא בערך 11-12 מינוס.
העדשות לעיתים לא הכי נוחות (לפעמים מרגישה שנכנס לכלוך וחייבת להוציא ולשטוף), אך אני רגילה ורוב הזמן הן נוחות ומשרתות אותי היטב.
לפני כ 4 שנים בערך נבדקתי ואובחנתי כלא מתאימה לניתוח תיקון ראייה בלייזר, אלא רק לניתוח השתלת עדשה תוך עינית קבועה (לא זוכרת את השם המקצועי), מה שלא נראה לי אישית כאופציה, מחשש מניתוח פולשני כזה וסיבה נוספת היא מכיוון שזהו הליך 'חדש' יחסית ואינני יכולה לדעת מה יהיה כ 20-30 שנה לאחר הניתוח..
לאחר שפירטתי את כל הנתונים הנ"ל אני יכולה לומר שאני מאוד חוששת, חוששת לבריאות העיניים שלי, חוששת ממחלות עיניים העלולות להתפתח עם השנים. חוששת לנזק שעלול להיגרם עקב הרכבת עדשות לאורך כל כך הרבה שנים, וחוששת שהמספר ימשיך לעלות ולעלות..
יש לי תחושה (אולי לא נכונה) שאצל האופטומטריסט לא אוכל לקבל תשובות לגבי מצבן הבריאותי המדוייק של העיניים שלי או לגבי סיכון בריאותי העלול להתקיים כתוצאה מהרכבת העדשות, ושאצל רופא העיניים גם כן לא אוכל לקבל תשובות מדוייקות מכיוון שאולי אינו מומחה בעדשות מגע..
האם תוכל להפנות אותי לאופטומטריסט/ רופא עיניים המתאים לדעתך? האם ישנם סוגים נוספים של עדשות מגע היכולים להיות מתאימים לי יותר? האם אוכל להגיע אלייך?
מתנצלת על אורך ההודעה! ותודה רבה על זמנך ועל המענה..

שלום רב,

ראשית - עשית טעות בכך שהרכבת עדשות קשות כל כך הרבה שנים, ושאחרי ניסיון קצר ולא מוצלח עם עדשות רכות החלטת להשתמש בעדשות הקשות. הטכנולוגיה של עדשות המגע התפתחה מאוד בשנים האחרונות, החומרים מהם הן עשויות טובים יותר, מאפשרים העברת חמצן יעילה יותר, ולכן יש סיכוי שעדשות רכות יוכלו לתת לך מענה טוב יותר מהעדשות הקשות.

שנית - אין כל פסול בהרכבת משקפיים... אם את לא יכולה להרכיב עדשות מגע כלשהן, ומפחדת מניתוחים, הרי שמשקפיים הן אפשרות בטוחה וטובה.

שלישית - זה שאמרו לך במכון מסויים שאת מתאימה רק להשתלת עדשות תוך עיניות זה לא בהכרח נכון... יש מכונים שמערכות הלייזר שלהם לא מסוגולות להוריד מספרים גדולים. מערכת הלייזר המשוכללת שלנו מסוגלת להוריד מספרים גבוהים, וכבר ניתחתי מספרים גבוהים יותר מאלו שיש לך כיום. אין כל ספק שהסרת משקפיים בלייזר היא הליך בטוח, יעיל ומצליח יותר, מאשר המשך השימוש בעדשות מגע. עדשות מגע עלולות לגרום לנזקים מצטברים לבריאות העיניים כגון אלרגיה, יובש בעיניים, צמיחת כלי דם בקרנית, צניחת עפעפיים (פטוזיס), וזיהומים קשים שעלולים לגרום לאובדן הראייה.

כדי לדעת אם את מתאימה להסרת משקפיים בלייזר - את מוזמנת לבדיקת התאמה אצלנו. 3811*.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה