חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עדשות מגע קשות בשימוש ארוך מאוד23/03/2020

שלום
אני מרכיבה עדשות מגע קשות נושמות מאיכות טובה מאוד כבר25 שנה, אני מחליפה עגשה רק כאשר אחת נשברת או אובדת, ואין לי דרך לגעת איזו כי יש לי מספר זהה בשתי העיניים.
אני מרכיבה אותן למשך כל שעות הערות כי בד"כ אין לי משקפיים חלופיות והמספר גבוה.
התחלתי להרכיב אותן כי אופטומטריסטית בהדסה המליצה לי שהן בריאות יותר לעין וייתכן שיעצרו לי את העליה במספר (כפי שאכן קרה) ומאז המשכתי- שנה אחת ניסיתי לעבור לעדשות מגע חודשיות אך איכות הראיה הייתה ירודה וגם היובש בעיניים הציק ולכן חזרתי לעשות.
השאלה שלי- האם יש משהו ממנו עלי לחשוש בהרכבה כבו ממושכת? האם ישנם מחקרים שמצאו תופעות שלא קשורות לבעיות חריפות של זיהום וכדו' ?
(בדקתי בעבר את האפשרות ואינני מעונינת לעבור ניתוח).

שלום רב,
עדשות מגע קשות לא עוצרות את המספר במשקפיים... המספר נעצר בגלל שהגיע שלב שהוא התייצב, וזה היה קורה ללא קשר לסוג העדשות שאת מרכיבה.

עדשות קשות נותנות תמיד ראייה איכותית יותר, בעיקר אם יש צילינדר גבוה או עיוותים כלשהם בפני הקרנית. המחיר שמשלמים על שימוש ממושך בעדשות קשות הוא תגובה אלרגית כרונית, המתבטאת בהופעת פפילות (גבשושיות) בלחמית המצפה את העפעף העליון (הלחמית הטרלית). תגובה זו מתבטאת בגרד, אודם ואי נוחות.

מומלץ לנסות ולהחליף את העדשות הקשות בעדשות מגע רכות יומיות או חודשיות, ולהבין שאין מנוס מכך שיום אחד תיאלצי להיפרד לחלוטין מהעדשות ולעבור למשקפיים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה